وزیر علوم با تاکید بر حفظ دستاورد‌های ۴۰ ساله جامعه دانشگاهی بر مبارزه با بدخواهان انقلاب تاکید کرد.

وظیفه دانشگاهیان شتاب دادن به مباحث علمی کشور است/ با بدخواهان انقلاب مبارزه می کنیمبه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  منصور غلامی وزیر علوم در آئین تجدید میثاق دانشگاهیان با بنیان‌گذار کبیر انقلاب در سالروز رحلت ایشان که در مرقد مطهر برگزار شد، گفت: جامعه دانشگاهیان کشور همچنان که در طول دوران انقلاب، دفاع مقدس و دفاع از حرم تلاش و ایثار و از خودگذشتگی داشتند هنوز هم میان امت اسلامی و جامعه انقلابی ایران وظایف و تکالیف مهمی را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: همچنان در گذشته به پیام و رهنمودهای امام عزیز لبیک گفتیم و همچنان پای در مسیر ایثار و جان فشانی در دفاع از انقلاب می‌گذاریم و وظیفه داریم به عهدی که با ایشان و جانشین آن بسته‌ایم لحظه‌ای از پای ننشینیم و آنچه را که در توان داریم چه به لحاظ شخصی و چه به لحاظ علمی در توان دیدیم و وظیفه و سهم خود را به نحو احسن به انجام برسانیم.

غلامی در ادامه به حفظ نظام و پایبندی از انقلاب اشاره کرد و افزود: امروز ما در زمانی قرار داریم که حفظ نظام و پایبندی به تعهدات از مهمترین وظیفه ما است.

وزیر علوم اضافه کرد:‌ امروز هم در 40 سالگی انقلاب در مرحله‌ای قرار داریم که علاوه بر اندوختن تجارب فراوان علمی و اجرایی باید با ستیز‌ه‌های بدخواهان و دشمنان انقلاب مبارزه کنیم.

وی گفت: امروزه آوازه انقلاب اسلامی در تمام جهان طنین انداز شده و وظیفه ما این است که از ظرفیت‌های موجود بتوانیم استفاده کنیم و برای حفظ این انقلاب آنچه را که از پیش در جمهوری اسلامی ایران نهادینه شده بازنگری و یادآوری کنیم.

غلامی تصریح کرد: امام شور و انگیزه زیادی را به نزدیکان خود منتقل می‌کرد این شور و انگیزه یکی از زمینه‌های قدرتمند ایستادگی در مسیر انقلاب بوده و هست.

وزیر علوم عنوان کرد: ایشان در مناسبت‌های مختلف از ایام الله نام می‌بردند و همیشه مردم و انقلابیون را به این ایام تذکر می‌دادند؛ اکنون هر روزی که ما در ادامه راه انقلاب حرکت می‌کنیم و اهداف انقلاب را توسعه می‌بخشیم از مصادیق و فرمایشات ایشان است به طوری که توانسته‌ایم طی نصیحت‌های امام به دستاوردهای مهم و بزرگی در کشور دست یابیم.

توفیقات 40 ساله دانشگاهیان در جمهوری اسلامی

وی بیان کرد: ما باید در شرایط کنونی انسجام و اتحاد اسلامی را محکم تر از گذشته کرده چرا که در هر زمان دیگری نیاز به اتحاد در همه سطوح ملی و جهانی داریم.

غلامی در ادامه به موفقیت‌های این کشور در طول این 40 سال گذشته پرداخت و ادامه داد: خوشبختانه نظام جمهوری اسلامی ایران در طول 40 سال گذشته توفیقات زیادی را به دست آورده و اگر این توفیقات نبود با وجود توطئه‌های دشمنان این انقلاب سستی و اختلال در کشور ایجاد می‌شد.

وزیر علوم تصریح کرد: امروزه همه کشورها و به خصوص دشمنان این انقلاب به این نتیجه رسیده‌اند که نظام جمهوری اسلامی ایران نظامی پر قدرت، منسجم و تأثیرگذار در منطقه جهان است.

وی گفت: ایران اسلامی امروز جزء کشورهایی است که روی حرف و توانمندی‌های آن حساب می‌کنند و این اقتدار حاصل رهبری هوشمند و عالمانه امام راحل و در استمرار آن حضرت آیت الله خامنه‌ای بوده است.

غلامی گفت: دانشگاهیان کشور اعم از اساتید، کارکنان، محققان و فناوران و همه کسانی که با ابزار علم در حال خدمت به این جامعه هستند جزء سرمایه‌های گرانقدر این انقلاب می‌باشند.

وزیر علوم ادامه داد: ‌دانشگاهیان در تمام دوران 40 ساله در مسیر حرکت انقلاب حضور داشته و به شکل‌های مختلف توانسته‌اند نقش آفرینی موثری از جمله رشد و پله‌های ترقی در علم را از آن خود کنند؛ امروزه هم یکی از وظایف مهم دانشگاهیان شتاب دادن به مباحث علمی کشور است.

جایگاه علمی کشور در جهان  به رتبه 16  رسید

وی بیان کرد: خوشبختانه دانشجویان ما در سطح های مختلف ملی و بین المللی دستاوردهای ارزشمندی را به دست آورده و این اقدامات نظام جموری اسلامی ایران را در رتبه بندی‌های جهانی ارتقا داده است به طوری که با تمام وجود می‌توان گفت جایگاه علمی کشور در جهان به رتبه 16 رسیده است.

غلامی اضافه کرد:‌ امروز در سطح ملی دستاوردهای بسیار مهمی در بخش های مختلف فناوری و پژوهشی داریم که جمع این دستاوردها باعث شده رتبه اول علمی در آ‌خرین ارزیابی‌های بین المللی در منطقه داشته باشیم.

وزیر علوم اضافه کرد: امروزه علی رغم بدخواهی‌های برخی از کشورها این کشور ایران است که حرفی برای گفتن دارد و وظیفه دانشگاهیان حفظ شتاب علمی است و باید تلاش کنیم در هیچ شرایطی این جایگاه را از دست ندهیم اما با توجه به ضرورت‌های موجود امروز باید به سمت جامعه ایران ارتقای سطح زندگی و حل مسائل پیش رو بیش از پیش روی برگردانیم و نگاه ویژه و مهمی به مأموریت‌های دانشگاه‌ها در حل مسائل کشور داشته باشیم.

وی گفت: امروز در دنیا استفاده از دانش، تولید و ثروت ظرفیت‌های زیادی را به وجود آورده است به طوری که با شکل گیری شرکت‌های متعدد دانش بنیان شرایط کارآفرینی بهتری فراهم شده است و ما باید این حرکت را گسترش دهیم.

غلامی یادآور شد: ما همچنین باید حفظ همبستگی ملی و اسلامی و ایجاد امید را درون نظام گسترش دهیم و همواره هوشیاری در برابر تهدیدهای مختلف، پیروی از آرمان‌های امام راحل و تبعیت از رهبری محبت و دوستی میان مؤمنان و هم وطنان را گسترش دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار