معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: بیش از۱۸۰ هزار یتیم در کشور وجود دارند که برای تامین نیازمندی‌های آنان نیازمند مشارکت مردم و خیران هستیم.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علی محمد ذوالفقاری معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در نشست شورای زکات سیستان و بلوچستان اظهار داشت:  بیش از ۱۸۰ هزار یتیم در کشور وجود دارند که برای تامین نیازمندی‌های آنان نیازمند مشارکت مردم و خیران هستیمزکات پرداختی مردم صرف خدمات رسانی به محرومان و انجام طرح‌های عمرانی برای نیازمندان شده است.

ذوالفقاری افزود: اکرام ایتام را یکی از طرح‌های موفق کمیته امداد امام خمینی (ره) دانست و اظهار داشت: با اجرای این طرح حامیان به رفع مشکلات کودکان یتیم کمک می‌کنند.

وی گفت: یکی از وظایف ذاتی کمیته امداد محرومیت زدایی است که در این زمینه با کمک خیران توانسته ایم گام‌های ارزنده‌ای برداریم.

وی جمع آوری زکات را از طرح‌های موفق این نهاد برشمرد و افزود: این مجموعه علاوه بر ستاد زکات استانی و ملی، در ستاد زکات روستایی نیز اقدامات مطلوبی را انجام داده به طوری که بیش از ۶۰ درصد از زکات جمع آوری شده در حوزه حمایتی و خدمات رسانی و بخشی از آن نیز در حوزه عمران روستا‌ها هزینه می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد اشتغال، تامین جهیزیه، آموزش خانواده ها، بهداشت و درمان، ساخت مسکن و معیشت را از جمله کارکرد‌های کمیته امداد در حوزه محرومیت زدایی در روستا‌ها ذکر کرد.

وی با بیان اینکه فعالیت ستاد روستایی زکات سبب رفاه بیشتر روستاییان شده است گفت: کمیته امداد به دنبال این است تا مبالغ جمع آوری شده در حوزه زکات با یک ارزش افزوده در زندگی نیازمندان بکار گرفته شود.

مجتبی پیری رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: از آنجایی که بروز خشکسالی خیلی شدید در شمال این استان سبب شده بسیاری از ساکنان منطقه که سال گذشته زکات پرداخت کردند امسال نیازمند این کمک شوند ضروری است کمک به نیازمندان منطقه مورد توجه جدی قرار گیرد.

انتهای پیام/ع

 وظایف ذاتی کمیته امداد محرومیت زدایی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.