مدیر مسکن و ساختمان کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: ۹۱۹ منزل مسکونی برای مددجویان ساکن مناطق روستایی این استان ساخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مجید نجفی، مدیر مسکن و ساختمان کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت:سال‌جاری با مشارکت سه جانبه کمیته امداد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ۹۱۹ منزل مسکونی برای مددجویان ساکن مناطق روستایی این استان ساخته می‌شود.

مجید نجفی افزود: سال گذشته به منظور سامان بخشی به مسکن محرومان ساخت هزار واحد مسکن مددجویان مناطق روستایی نیازمند مسکن با همکاری و مشارکت سه نهاد انقلابی و مردمی کمیته امداد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در فاز نخست ۸۸۱ واحد مسکونی به مددجویان تحویل و تکمیل ۱۱۹ واحد باقیمانده بعلاوه ۸۰۰ واحد جدید در مرحله دوم در دست اقدام است.

مدیر مسکن و ساختمان کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه متراژ میانگین هر واحد ۵۰ مترمربع است، ادامه داد: اعتبار برای ساخت یک واحد ۳۵ میلیون تومان از محل منابع کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این استان است.

نجفی با بیان اینکه اولویت واگذاری مسکن با ایتام و خانوار‌های عائله‌مند است، یادآور شد: امسال بهسازی و مقاوم سازی ۲۸۰ مسکن در سطح شهرستان‌های مختلف این استان برای مددجویان در دست اقدام بوده که اغلب مربوط به تکمیل منازل مناطق روستایی است.

وی افزود: هم اکنون کار ساخت ۹۸ واحد مسکونی مددجویان با همکاری کمته امداد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در برنامه این نهاد قرار دارد با تامین منابع این امر با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

مدیرمسکن و ساختمان کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: کمک به خرید مسکن برای مددجویان در قالب پرداخت تسهیلات صندوق قرض الحسنه امداد ولایت، تعهد ادارات کمیته امداد این استان، کمک‌های خیران و آورده مددجو انجام می‌شود.

وی اعلام کرد: بخش قابل توجهی از فعالیت‌های عمرانی این نهاد معطوف به ساخت یا خرید واحد مسکونی مددجویان مناطق روستایی و شهری در قالب طرح‌ها و برنامه‌های مختلف از جمله طرح بهسازی و نوسازی با همکاری سایر ارگان‌های متولی تامین مسکن است.

انتهای پیام/ع

ساخت منزل مسکونی کمیته امداد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار