گزارش‌ها حاکی است دو کشتی جنگی آمریکایی به جزایر تحت مناقشه در دریای جنوبی چین نزدیک شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دو مقام آمریکایی اعلام کردند دو کشتی جنگی این کشور روز یکشنبه به نزدیکی دریای جنوبی چین اعزام شده اند. این اقدام ممکن است نارضایتی مقامات پکن را به همراه داشته باشد.

این اقدام همچنین در حالی انجام شده است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از چین درخواست کرده است به همکاری‌ با واشنگتن برای حل و فصل مسئله کره شمالی ادامه دهد.

عملیات مذکور تازه ترین اقدام واشنگتن به منظور مقابله با آنچه تلاش چین برای محدود کردن دریانوردی در این آب‌های استراتژیک خوانده شده است، به شمار می‌رود.

در حال حاضر روابط میان چین و آمریکا در مرحله حساسی قرار دارد. در روزهای گذشته، آمریکا دعوت خود از چین برای شرکت در یک مانور دریایی مشترک را پس گرفت.

این مقامات آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود اعلام کردند ناوشکن «یو اس اس هیگینز» و رزمناو «یو اس اس انتیتام» از فاصله 12 مایل دریایی (حدود 22 کیلومتری) جزایر تحت مناقشه پاراسل عبور کرده اند. یکی از آن‌ها گفت این دو کشتی جنگی در این منطقه مانور نظامی انجام داده اند.

تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر لغو نشست آتی خود با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، تنش‌های بیشتری در روابط میان آمریکا و چین پدید آورد. پکن و واشنگتن اکنون درگیر اختلافات تجاری نیز شده اند.

ارتش آمریکا به طور مستقیم درباره عملیات روز یکشنبه این دو کشتی نظامی در دریای جنوبی چین اظهارنظر نکرد. با این حال، ارتش این کشور اعلام کرد نیروهای آمریکایی هر روز در این منطقه عملیات انجام می‌دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار