سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان از سفر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به هند خبر داد.

ظریف به هند سفر می‌کندبه گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان از سفر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به هند خبر داد و گفت: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه امشب در صدر یک هیأت بلند پایه سیاسی و اقتصادی برای بررسی آخرین وضعیت روابط دوجانبه و گسترش و تعمیق روابط دو کشور و نیز گفت‌وگو و تبادل نظر با مقامات هندی در خصوص تازه‌ترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به دهلی نو سفر می‌کند.

گفتنی است؛ این سفر در راستای رایزنی‌های ایران پس از خروج آمریکا از برجام انجام می‌شود، همچنین وزیر امور خارجه پس از خروج آمریکا از برجام در 18 اردیبهشت، به چین، روسیه و بروکسل سفر کرد. ظریف 22 اردیبهشت در سفر به پکن با وانگ یی همتای چینی خود درباره برجام بدون آمریکا و مناسبات دوجانبه گفت‌وگو کرد.

پس از آن، رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران راهی مسکو شد و 24 اردیبهشت با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه به رایزنی پرداخت و سه‌شنبه 25 اردیبهشت نیز در بروکسل ضمن رایزنی دوجانبه با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در نشستی با حضور وزرای خارجه سه کشور اروپایی فرانسه، آلمان و انگلیس شرکت کرد و در پایان این نشست بیانیه‌ای توسط موگرینی قرائت شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ظریف ، وزارت خارجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار