معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال 200 میلیون دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به اجرای طرح های آبخیزداری اختصاص یافت.

200 میلیون دلار به اجرای طرح های آبخیزداری اختصاص یافتبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سازمان جنگل ها، خلیل آقایی رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری در نشست شورای معاونان این سازمان، سال ۹۷ را نقطه عطف منابع طبیعی در کشور برشمرد و گفت: امسال از محل صندوق توسعه ملی ۲۰۰ میلیون دلار برای اجرای طرح های آبخیزداری به منظور جلوگیری از هدررفت آب، جلوگیری از سیل، گسترش پوشش گیاهی و تغذیه سفره های آب زیرزمینی اختصاص یافته است که این مسئولیت و وظیفه سازمان جنگل را دو چندان خواهد کرد.

وی با اشاره به نقش مؤسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع به عنوان متولی تحقیقات و پژوهش در منابع طبیعی افزود: باید ارتباط بسیار نزدیکی بین سازمان جنگل ها و موئسسه تحقیقات ایجاد شود و انتظار می رود از این پس کمک های علمی و پژوهشی بیشتری را از سوی این موئسسه شاهد باشیم تا تحقیقات انجام شده در منابع طبیعی کاربردی شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی برای تحکیم ارتباطات بخش تحقیقات و اجرا، رییس موئسسه تحقیقات را به عنوان عضو اصلی شورای معاونین سازمان جنگل ها معرفی کرد.

انتهای پیام/

اجرای طرح آبخیزداری عاملی موثر در جلوگیری از هدر رفت آب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار