معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان تهران گفت: برای جلوگیری از فرسایش خاک و عبور از بحران کم آبی اجرای طرح آبخیز داری از جمله اولویت های مهم در جهت حفظ منابع آبی و خاکی است.

عید//اجرای طرح آبخیزداری امری مهم در حفظ منابع خاکیعباسعلی عامری معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان تهران در گفتگو با خبرنگار صنعت ، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، با بیان اینکه وضعیت خاک به مراتب بحرانی از منابع آبی است، اظهار داشت : طی سال های اخیر برخی عوامل اعم از تغییر کاربری ها، فرسایش منابع آبی و برخی سوء مدیریت‌ها فرسایش خاک را به همراه داشته است.

وی افزود : برای جلوگیری از فرسایش خاک و عبور از بحران کم آبی اجرای طرح آبخیز داری و آبخوان داری از جمله اولویت های مهم در جهت حفظ منابع آبی و خاکی است که در صورت تخصیص منابع بلافاصله این طرح عملیاتی و مدیریت خواهد شد .

عامری گفت: علاوه بر اجرای طرح آبخیزداری برای جلوگیری از فرسایش خاک برخی دیگر اقدامات همچون حفظ پوشش گیاهی و توسعه پوشش گیاهی در نقاطی که امکان اجرای پروژه وجود دارد می توان این امر را مدیریت کرد .

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به اینکه استارت برخی طرح ها برای جلوگیری از فرسایش خاک زده شده است ، بیان کرد: برخی طرح‌ها در سطح استان استارت آن زده شده و برخی دیگر در برنامه ششم توسعه و اقتصاد مقاومتی هدف گذاری شده که در صورت اجرا و مدیریت این طرح ها می توان از فرسایش خاک جلوگیری به عمل آورد .

وی در ادامه یاد آور شد : اجرای عملیات آبخیزداری، حفاظت خاک، مقابله با بیابان‌زایی و کمک به مهار کانون گرد و غبار در کنار عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری از جمله طرح‌های اقتصاد مقاومتی برای جلوگیری از فرسایش خاک است که هدف گذاری کرده که با مدیریت یکپارچه و مشارکت مردمی شاهد ارتقای بهره وری و استفاده پایدار  از منابع موجود باشیم .

عامری با بیان اینکه اجرای این طرح ها نیازمند سرمایه گذاری زیر بنایی و ایجاد انگیزه در مشارکت‌های مردمی است، اظهار کرد : با اجرای این پروژه‌ها علاوه بر حفظ منابع آبی و خاکی می‌توان دستاوردهایی برای ذی‌نفعان بخش کشاورزی به عمل آورد .

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان تهران تصریح کرد : برای تحقق این اهداف با دانش بنیان کردن پروژه ها می توان به نتایج مثبتی در خصوص مبارزه با فرسایش خاک رسید .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار