رئیس شورای مبارزه با موادمخدر استان مرکزی گفت: سن اعتیاد به سمت جوان‌تر شدن پیش می‌رود

سید علی آقازاده استاندار و رئیس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی در حاشیه جلسه این شورا   در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت:آمار‌ها نشان می‌دهد سن اعتیاد به سمت جوان‌تر شدن پیش می‌رود و باید در خصوص مبارزه با این امر مسئولین هوشیار‌تر و با برنامه ریزی دقیق عمل کنند.

آقازاده افزود: جوانان و نوجوانان در معرض تهدیدات مواد مخدر هستند و باید خانواده‌ها هوشیار باشند و در خصوص فرزندان خود دقت لازم را بکار گیرند.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی اضافه کرد: هر ساله حدود ۱۰ درصد میزان کشفیات قاچاق مواد مخدر افزوده می‌شود و به همان اندازه مصرف مواد در جامعه اضافه می‌شود که بسیاری از این مواد‌های مخدر در لابراتور‌های داخل کشور تولید می‌شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: باید از ظرفیت NGO‌ها هم در خصوص مبارزه با قاچاق موادمخدر و اعتیاد بهره‌مند شد.

۷.۵ تن کشفیات مواد مخدر استان مرکزی در سال ۹۶

شاه محمدی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هم در این جلسه گفت: سال گذشته در سطح استان ۷ و نیم تن کشفیات مواد مخدر داشته ایم که در این راستا ۱۴ هزار نفر در خصوص جرائم مرتبط با موادمخدر دستگیر شده اند.

شاه محمدی افزود: در سال گذشته ۲۰۰ هزار نفر از آموزش پیشگیری و ۲۰ هزار نفر از خدمات درمانی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بهره‌مند شدند.

افتتاح یک مرکز اقامت بهبود زنان معتاد در هفته بهزیستی

رفیعی مدیرکل بهزیستی استان گفت: در حال حاضر ۳۱ مرکز اقامتی بهبود در سطح استان فعال است که باید از لحاظ کیفیت به روز رسانی شوند.

رفیعی افزود: در سطح استان یک مرکز اقامت بهبود برای زنان معتاد فعال است که همزمان با هفته بهزیستی یک مرکز دیگر هم افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام / ج

برچسب ها: استانداری ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.