هشدار پلیس فتا برای استفاده از پیام رسان‌های خارجی

رئیس پلیس فتای گیلان در خصوص استفاده مردم از پیام رسان‌های خارجی هشدار داد.

سرهنگ ایرج محمدخانی، رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ از مردم خواست در انتخاب پیام رسان‌های موبایلی شرکت‌های بیگانه و استفاده از خدمات آنها و امنیت اطلاعات شخصی خود دقت و از پیام رسان‌های داخلی استفاده کنند.

وی از شناسایی و دستگیری عاملان انتشار تصاویر خصوصی شهروندان گیلانی در تلگرام خبر داد و افزود: در پی تماس شهروندان گیلانی مبنی بر اینکه تصاویر شخصی آنها در یک کانال تلگرامی با مضامین توهین آمیز انتشار پیدا کرده است، موضوع در دستور کار پلیس فتای استان قرار گرفت و ۳ نفر به عنوان ادمین‌های این کانال‌های غیراخلاقی با بیش از ۸ هزار و ۶۰۰ عضو شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس فتای گیلان اظهار داشت: پرونده متهمان که یک جوان ۲۰ ساله و ۲ جوان ۱۸ ساله هستند، با توجه به ادله دیجیتال کشف شده و اعتراف آنها، برای سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت معرفی شدند.

سرهنگ محمدخانی خاطرنشان کرد: طبق ماده ۱۷ فصل پنجم هتک حیثیت و نشر اکاذیب، قانون جرائم رایانه ای، هرکس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، صوت یا تصویر و یا فیلم خصوصی دیگران را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد به نحوی که منجر به ضرر یا عرفا موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از ۹۱ روز تا ۲ سال یا جزای نقدی از ۵ میلیون ریال تا ۴۰ میلیون ریال و یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

وی از مردم خواست در انتخاب پیام رسان‌های موبایلی شرکت بیگانه و استفاده از خدمات آنها و امنیت اطلاعات شخصی خود دقت کنند و از گزینه‌های ایرانی که توسط جوانان خوش فکر کشور طراحی شده استفاده کنند.

رئیس پلیس فتای گیلان تصریح کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی، مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir یا پست الکترونیک این پلیس به نشانی Gfata@police.ir گزارش کنند.

 

انتهای پیام/ع

رئیس پلیس فتای گیلان به کاربران پیام رسان‌های موبایلی خارجی هشدار داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.