تولیدکنندگان معتقدند مهمترین راهکار برای تولید کالای مناسب، شناسایی بازار هدف مناسب است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ غلامعلی سلیمانی تولید کننده کالای ایرانی در برنامه تیتر امشب با اشاره به سهم 30 درصدی بخش خصوصی و سهم 70 درصدی سیاستگذاری های حاکمیتی از تولید کالای داخلی افزود: تولید کنندگان داخلی سعی می کنند کالایی را تولید کنند که قابلیت صادرات داشته باشد.

سلیمانی درباره بازار هدف تولید کنندگان گفت: تولید کنندگان داخلی باید با توجه به نیاز بازار هدف محصول را با قیمت مناسب و با کیفیت بالا تولید کنند.

بازار مناسب، متضمن تولید مناسب

سلیمانی با اشاره به اینکه دولت هنوز یک دولت صادر کننده نشده است، گفت: دولت مجری سیاستگذاری های عمومی است و اجرای آن به عهده تولید کنندگان است.

سلیمانی با بیان اینکه تولید کنندگان باید سواد مارکتینگ داشته باشند، گفت: باید شرایط لازم را برای تولید کنندگان فراهم کنیم تا تولیدکنندگان سود دهی داشته باشند.

وی گفت: عملکرد دولت با مردم و مردم با مردم باید شفاف باشد.

علی فاضلی؛ رئیس اتاق اصناف ایران در گفتگوی تلفنی با برنامه تیتر امشب با بیان اینکه بخشی از برنامه توسعه پنجم بر اساس برنامه پیش نرفته است گفت: سهم بنگاههای کوچک و متوسط از تولید کالای داخلی به 21 درصد کاهش یافته است.

بازار مناسب، متضمن تولید مناسب

او گفت: مصرف کننده حق دارد کالای غیر قابل رقابت و بی کیفیت را خریداری نکند.

فاضلی افزود: قوانین کارا برای اعطای تسهیلات به بنگاه ها باید تنظیم شود.

رئیس اتاق اصناف ایران درباره سرمایه گذاری داخلی گفت: در تولید کالاهای داخلی بازاریابی مناسب و ذائقه مصرف کننده مورد توجه قرار نگرفته است.

محمدرضا دیانی رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی درباره چگونگی حمایت از کالای ایرانی گفت: باید زیرساخت فرهنگی را برای تولید ثروت ایجاد کنیم.

وی با اشاره به نامشخص بودن جایگاه کارآفرینان که چرخ اقتصادی کشور را می‌چرخانند، افزود: تولید و کیفیت کالای ملی باید بررسی و تحلیل شود تا در مقایسه با کالای خارجی، کالای داخلی را بهتر بشناسیم.

بازار مناسب، متضمن تولید مناسب
با بیان اینکه در حال حاضر در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی هستیم، گفت: درک اقتصادی برای برخی تصمیم گیران ایجاد نشده است باید خودمان را برای تحریم ها آماده کنیم و بستر سازی های لازم برای تولید ملی ایجاد شود.

دیانی افزود: باید از تولید ملی با نام ایرانی حمایت کنیم و کالای کشورهای خارجی را که امروز شاهد لغو قراردادهایشان هستیم، نکنیم.

وی گفت: هر وقت خواستیم از بخش خصوصی حمایت کنیم اسمش را رانت گذاشتند.
دیانی افزود: کشورهای خارجی، برای کالای اقتصادی کشور منابع غیر تعرفه ای ایجاد کردند و اجازه نمیدهند ما صادرات داشته باشیم.

تا 30 درصد قیمت تمام شده محیط اقتصادی ایران نسبت به ترکیه است.

وی با تاکید بر تعیین یک ارز ثابت برای صادرات، گفت: باید برای تولیدکننده داخلی مشوق های صادراتی در نظر بگیریم.

رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی، گفت: کشورهای غربی با ابزار نظامی به ما حمله نمی کنند بلکه با حربه های اقتصادی رو به روی ما ایستاده اند و مردم، دولت و افکار عمومی با توجه به این مطلب باید از کالاهای تولید داخل حمایت کنیم.

منبع: شبکه خبر
انتهای پیام/

بررسی مهم ترین راهکارهای تولید کالای مناسب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار