منابع آگاه اعلام کردند دولت چین در حال بررسی پیامدهای احتمالی لغو قانون محدودیت تعداد فرزندان خانواده‌هاست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، بر اساس اعلام منابع آگاه، چین قصد دارد محدودیت تعداد فرزندان برای خانواده‌ها را لغو کند. این امر پایانی تاریخی برای سیاستی خواهد بود که موجب شده است دومین اقتصاد بزرگ جهان با کمبود نیروی کار روبرو شود.

چند منبع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود اعلام کردند دولت چین دستور انجام تحقیقات درباره پیامدهای احتمالی لغو این قانون که چهار دهه در این کشور اجرا شده را، صادر کرده است. دولت چین قصد دارد با لغو این قانون، نرخ پیری جمعیت را کاهش دهد.

در برنامه‌های پیشنهادی که هم اکنون در دست بررسی است، سیاستی موسوم به «باروری مستقل» مطرح شده است که به مردم چین اجازه می‌دهد به تعداد دلخواه فرزندآوری کنند. گفته می‌شود این تصمیم در سه ماهه نهایی سال جاری میلادی اتخاذ خواهد شد و اعلام آن ممکن است تا سال 2019 به طول بینجامد.

با پایان دادن به این قانون، دفتر یکی از عظیم‌ترین آزمایش‌های اجتماعی در تاریخ بشر که موجب پیری جمعیت چین شد، بسته خواهد شد. اکنون در چین، جمعیت مردان نسبت به زنان، 30 میلیون نفر بیشتر است.

بر اساس گزارش دفتر آمار ملی چین، در سال گذشته میلادی نرخ زاد و ولد در این کشور با 3.5 درصد کاهش، به 17.2 میلیون نفر رسیده است. دولت این کشور در سال 2017 پیش‌بینی کرده بود تا سال 2030، نزدیک به 25 درصد از جمعیت چین سن بالای 60 سال خواهند داشت. این در حالی است که در سال 2010، این رقم تنها 13 درصد بود.

چین در سال 2015، قانون تک‌فرزندی را لغو و سیاست دو فرزندی را جایگزین آن کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار