فرماندار شهرستان پارس آباد از تولید سالانه بیش از یک هزار تن انواع محصولات کشاورزی در شهرستان پارس آباد خبر داد.

علی علایی، فرماندار پارس آباد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، با اشاره به تولید سالانه بیش از یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در شهرستان پارس آباد افزود: وجود کشاورزانی توانمند و متخصص و خاکی که جز غنی ترین خاک های جهان می باشد باعث شده بهترین و با کیفیت ترین محصولات کشاورزی در منطقه شهرستان پارس آباد مغان تولید شود که قابلیت عرضه در بازارهای داخلی و رقابت در بازار های جهانی دارد .

وی گفت: نبود بازاریابی برای صادرات این محصول و برهم خوردن تناسب عرضه و تقاضا در داخل و نبود خرید تضمینی موجب شده این محصول ارزشمند افت قیمت محسوسی داشته باشد و کشاورزان را با مشکل مواجه کند .

فرماندار پارس آباد با اشاره به حمایت های دولت از سرمایه گذاری و ارائه تسهیلات اشتغال فراگیر برای طرح ها، از سرمایه گذاران صنایع تبدیلی برای سرمایه گذاری در بخش های کشاورزی و دامپروری دعوت کرد و گفت: بر اساس نظر کارشناسان کشاورزی و انبوه محصولات تولیدی مرغوب در شهرستان و ایجاد 37 هزار هکتار زمین زراعی جدید کشاورزی با بهره برداری از پروژه پایاب سد خداآفرین، سرمایه گذاری در بخش صنایع تبدیلی جز سودآورترین سرمایه گذاری ها است که در عین ایجاد توسعه کشاورزی و اقتصادی منطقه زمینه اشتغال جوانان را فراهم می کند .

علایی گفت: امسال یک هزار و 400 هکتار از اراضی پارس آباد به کشت سیر اختصاص یافته است که پیش بینی می شود 45 هزار تن از این محصول در این شهرستان برداشت شود .

وی از 4 برابر شدن تولید این محصول نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: ظرفیت آب و خاک پارس آباد مغان بسیار بالا است و قابلیت تولید سیر مرغوب در این منطقه وجود دارد .

وی افزود: ماه های ارديبهشت و خرداد زمان برداشت سیر از مزارع شهرستان پارس آباد مغان است که نبود صنایع تبدلی در استان و سایه سنگین دلالان بر روی این محصول، باعث کاهش قیمت سیر و ایجاد ضرر و زیان به کشاورزان سیر کار پارس آبادی شده است و جولان دلالان در کنار نبود برنامه ریزی مناسب مشکلات زیادی برای کشاورزان ایجاد کرده است.

انتهای پیام/ح

برداشت سیر از مزارع پارس آباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.