مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: تولید کالاهای داخلی در هنرستا ن های اردبیل اولویت اساسی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل صبح امروز در دیدار با مسئول گروه صنایع چوب و مبلمان دفتر تالیف کتب درسی وزارت آموزش  و پرورش اظهار داشت: امسال که از جانب مقام معظم رهبری به نام سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است، آموزش و پرورش استان اردبیل  بر اساس تبصره 75 قانون بودجه اقدام به حمایت از محصولات تولیدی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش کرده است.

وی افزود: ظرفیت‌های موجود در هنرستان‌های استان فرصت مناسبی در راستای حمایت از تولید محصولات و کالاهای ایرانی است که باید توجه جدی به مقوله تولیدی کردن محصولات هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش صورت پذیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: در راستای حمایت جدی از توسعه آموزش همراه با تولید در هنرستان‌ها، نیازمندی‌های تجهیزاتی و خدماتی آموزش و پرورش استان که در این هنرستان‌ها ارائه شود از این منابع تامین  خواهد شد که این کار سبب گردش منابع در داخل آموزش و پرورش شده و به افزایش بهره‌وری کمک خواهد کرد.

ناصری با اشاره به ظرفیت‌های مناسب ارائه خدمات و تولیدات در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش استان تصریح کرد: در هنرستان‌های استان انواع محصولات کشاورزی، میز و صندلی، مبلمان و کابینت، پوشاک در حال تولید بوده که درآمد حاصل از این تولیدات نیز به همان واحد آموزشی تولیدکننده برگشت داده می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: این واحدهای آموزشی آماده تامین این محصول برای سایر ادارات و دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی را دارد که امیدواریم با حمایت از این محصولات و تولیدات بتوانیم رونق فعالیت‌ها را در این مراکز شاهد بوده و از مزایای آن برخوردار شویم.

انتهای پیام/ ع

حمایت از کالای داخلی

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
با توجه به اینکه مجموعه آموزش و پرورش استان یکی از مصرف کننده های عمده این کالاهاست میتواند بخشی از خرید های خود را از این تولیدات تامین کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
خواهشمند است این تولیدات را بیشتر معرفی کنید تا موجب گرایش به مهارت آموزی در جامعه شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
اگر شرایط لازم ایجاد شود تولیدات هنرستانها در قالب نمایشگاههایی در معرض دید عموم قرار گیرد می تواند در ایجاد انگیزه برای هنرجویان و والدین موثر باشد . وحتی الگویی برای سایر استانها
در زمینه مهارت آموزی باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
یکی از کارهای بسیار خوب ارتباط داشتن آموزش با نیازهای شغلی جامعه است این کار قطعا موجب دلگرمی و نشاط هنرجویان خواهد بود ودر گرایش دانش آموزان به رشته های مهارتی نقش زیادی ایفا خواهد کرد .