استاندار قزوین بر ضرورت ساماندهی و تامین فضای نمازخانه‌ها در مدارس تاکید کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ زاهدی استاندار در جلسه ستاد اقامه نماز استان افزود: برای ساخت نمازخانه مدارس استان مشکلی از لحاظ قانونی وجود ندارد و بر اساس قانون به برخی دستگاه‌ها اجازه داده می‌شود تا از محل اعتبارات کمیته برنامه ریزی اعتبارات سال ۹۷، هزینه توسعه و تجهیز نماز خانه‌های مدارس تامین شود.

زاهدی در ادامه گفت: براساس قانون استانداری نمی‌تواند حق ایاب و ذهاب روحانیون را به آموزش و پرورش پرداخت کند، اما می‌توان با همکاری دستگاه‌ها و شهرداری‌ها در این رابطه اقدام کرد.

استاندار افزود: می‌توان در نقاطی که با کمبود امام جماعت روبه رو هستند از خود معلمان به عنوان امام جمعه استفاده کرد و با حضور آنان در نماز جماعات این فریضه را در میان دانش آموزان رواج داد.

حجت السلام سید قریش موسوی رییس ستاد اقامه نماز استان بر ضرورزت اقامه نماز اول وقت در مدارس تاکید کرد و گفت: انس گرفتن دانش اموزان با نماز و فرهنگ قرآنی، آنان را افرادی مومن و متعهد بار خواهد آورد.

حجت الاسلام انصاری معاون پرورشی آموزش و پروش استان هم ریشه بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی را کم بودن بودن معنویات در جامعه دانست و خواستار نهادینه کردن ارزش‌های دینی در جامعه شد.

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان در ادامه از کمبود ۱۳۳ هزار متر مربع فرش و موکت در نماز خانه‌های مدارس استان خبر داد و گفت: میانگین سرانه نماز خانه در مدارس استان ۳۶ سانتیمتر است در حالی که متوسط میانگین کشوری ۵۰ سامتیمتر است.

انتهای پیام/

برگزاری جلسه ستاد اقامه نماز استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار