بیستیمن جشنواره خیران مدرسه ساز استان قزوین با تجلیل از ۲۵۰ خیر برگزار شد.

تجلیل از خیران مدرسه ساز استان قزوینبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در این مراسم گفت: نیمی از مدارس کشور با اهتمام و مشارکت خیران ساخته شده است.

محمدرضا حافظی افزود: مشارکت خیران در مدرسه سازی از ۲۱ سال قبل در کشور آغاز شد و هم اکنون ۶۵۰ هزار نفر در داخل و بیش از هزار نفر در خارج از کشور به عنوان خیر مدرسه ساز فعال هستند.

حافظی اضافه کرد: خیران هم پای دولت در زمینه مقدس مدرسه سازی سرمایه گذاری کرده اند و این حرکت مقدس نه تنها در داخل کشور بلکه در خارج کشور جریان دارد چرا که ۱۰ درصد از جمعیت ایران در خارج از کشور زندگی می‌کنند و فرزندان آن‌ها نیازمند آشنایی با زبان و فرهنگ ایرانی هستند.

وی گفت: بسیاری از فرزندان این مرز و بوم در کشور‌های خارجی در مدارس بیگانه ملیت و هویت خود را فراموش می‌کنند و این مهم موجب شد برای ساخت مدارس ایرانی و به کار گیری معلمان ایرانی در خارج از کشور اقدام کنیم.

رییس جامعه خیران مدرسه ساز کشور افزود: این راه پرثمر با اهتمام خیران در کشور آغاز شده است و امیدواریم با همت بلند این خیران شاهد تداوم آن باشیم.

وی گفت: در ۳۲ استان و ۴۵۰ شهرستان کشور تداوم این امر خیر را شاهد هستیم که زمینه را برای توسعه علم و دانش در میهن اسلام فراهم ساخته است.

حافظی با بیان اینکه آموزش و پرورش رکن اصلی در هر کشور است گفت:هر کشوری که دانش داشته باشد فرزندان آن کشور نیز راه اقتصاد و معیشت خود را خواهند یافت.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین هم گفت : در چهار سال اخیر خیران استان قزوین ۵۰۰ میلیارد ریال برای مدرسه سازی هزینه کرده اند.

عسکر علی جوانبخت با اشاره به افزایش تعهد خیران مدرسه ساز افزود: مشارکت این خیران برای امسال با سی درصد افزایش به ۱۲ میلیارد تومان رسیده است.

جوانبخت اضافه کرد: پارسال خیران ۸ میلیارد تومان تعهد کردند که صد درصد محقق شد.

وی گفت: در استان قزوین هزار و ۲۹۰ واحد آموزشی فعال است که ۳۰ درصد آن با مشارکت خیرین ساخته شده است

جوانبخت افزود : هم اکنون ۲۲۰ هزار دانش آموز استان قزوین در ۹ هزار و ۵۰۰ کلاس درس مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام/

برگزاری بیستمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.