رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت:۴ میلیون و ۸۰۰ هزار "من‌کارت" در دست شهروندان مشهدی است.

4  میلیون و 800 هزار به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، مجتبی بهاروند با بیان اینکه از ابتدای راه‌اندازی بلیت الکترونیک تاکنون بیش از 4 میلیون و 800 هزار "من‌کارت" صادر و در اختیار شهروندان قرار گرفته است، افزود: هزینه فرآیند صدور من‌کارت با توجه به نوسانات فعلی بازار ارز بالغ بر 7 هزار تومان است در حالیکه از شهروندان مبلغ 5 هزارتومان اخذ می‌شود.

وی تصریح کرد: در مشهد بیش از 3 هزار و 500 ایستگاه اتوبوس و 540 باجه و دستگاه شارژ من‌کارت وجود دارد؛ 180 ایستگاه مجهز به ارائه خدمات شارژ «من‌کارت» در انتهای خطوط و حدود 250 ایستگاه نیز در پایانه های سطح شهر مستقر شده‌اند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: یکی از برنامه های سال جاری سازمان اتوبوسرانی، تجهیز ایستگاه های فاقد امکان شارژ "من‌کارت" با نصب دستگاه خودکار شارژ کارت شهروندی است و درصورتیکه ایستگاه از زیرساخت های لازم در این زمینه برخوردار باشد، دستگاه مذکور نصب و خدمات شارژ به شهروندان فراهم می‌شود.

بهاروند به مقوله "شهر هوشمند" در حوزه سازمان اتوبوسرانی اشاره کرد وافزود: برنامه هوشمندسازی در بخش های مختلف اجرا و یا در حال تولید است که از جمله آنها، اطلاع‌رسانی مسافران با استفاده از نرم‌افزار موبایلی است.

وی ادامه داد: به کمک این برنامه موبایلی می‌توان به اطلاعاتی همچون موقعیت رسیدن اتوبوس به ایستگاه، خطوط عبوری از ایستگاه، مسیر خطوط و پایانه های سرویس‌دهی سطح شهر دسترسی پیدا کرد؛ برنامه‌ریزی سفر با استفاده از نرم‌افزار موبایلی ( نمایش هزینه سفر، زمان تقریبی سفر و میانگین زمان انتظار) نیز از دیگر برنامه هاست.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: نظارت آنلاین بر تخلفات ناوگان سطح شهر، پرداخت بهای خدمات به صورت موبایلی، خدمات شارژ کارت با موبایل و کارت شتاب، ارائه سرویس های شهروندی در پایانه های سطح شهر از دیگر برنامه های سازمان اتوبوسرانی در حوزه شهر هوشمند است.

بهاروند با اشاره به اینکه زمانبندی سفر های درونشهری از اهمیت بالایی برخوردار است و رفاه حال شهروندان را بهمراه خواهد داشت، تصریح کرد: در حال حاضر 143 نقطه در سطح شهر مجهز به تابلو زمان رسیدن اتوبوس هستند که براساس پارامترهایی مانند تعدا خطوط عبوری، زیرساخت‌ فنی نصب شده است.

انتهای پیام// ف.غ

143 نقطه در سطح شهرمشهد مجهز به تابلو زمان رسیدن اتوبوس است

برچسب ها: شهرداری ، حمل ونقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار