برگزاری ۲۰۰ ویژه برنامه در ایام ماه مبارک رمضان در سطح شهر مشهد

معاون شهردار و رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: ۲۰۰ ویژه برنامه ماه مبارک رمضان در سطح شهر مشهد اجرا می‌شود.

برگزاری ۲۰۰ ویژه برنامه در ایام ماه مبارک رمضان در سطح شهر مشهد به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، هادی بختیای در نشست خبری سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد که با شعار "بهار جانها" در سالن شهدای شهرداری مشهد برگزار شد، افزود: 200 ویژه برنامه قرآنی، فرهنگی و مذهبی ماه مبارک رمضان در سطح شهر مشهد در نظر گرفته شده که در این برنامه‌ها موضوع تدبر در قرآن کریم و معرفی نهج‌البلاغه و آموزه‌های آن مورد توجه و تاکید است.

وی تصریح کرد: تمرکز این برنامه‌ها در عرصه میدان شهدا، بوستان کوهسنگی، بوستان بهار و بوستان ملت خواهد بود.

رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: فرهنگسراها، محلات و مناطق مختلف مشهد میزبان حضور مردم در ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان هستند و در این برنامه‌ها موضوع تدبر در قرآن کریم و معرفی نهج‌البلاغه و آموزه‌های آن مورد توجه و تاکید قرار دارد.

بختیاری ادامه داد: فضای ماه مبارک رمضان باید فضایی با نشاط و مفرح باشد این حس و حال در آغاز سال و بهار طبیعت وجود دارد و از آنجا که ماه رمضان نیز بهار جانها است، ضرورت دارد شادی و نشاط معنوی و آماده‌سازی برای حیات معنوی در افراد رقم بخورد و این حس در آنان ایجاد شود.

وی تصریح کرد: برگزاری جشنواره رمضانی در عرصه شهدا باعث ایجاد فضای تعامل اجتماعی می شود و مومنان با حضور خود و مکث اجتماعی در عرصه شهدا، از بهره‌های معنوی این ماه استفاده شایسته ببرند.

معاون شهردارمشهد گفت: از قاریان برجسته ملی و بین‌المللی برای حضور در عرصه شهدا دعوت شده و در عین حال خوانندگان برجسته کشور نیز در این مراسم حضور می‌یابند و مناجات خوانی صورت می‌گیرد.

بختیاری افزود: در حاشیه برگزاری این نمایشگاه در عرصه شهدا سرودهای ملی و دینی نیز نواخته می‌شود واز شخصیت‌های فرهنگی اجتماعی نیز دعوت به عمل آمده و آنان از تجربیات دینی و معنوی خود با مردم سخن می‌گویند.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی برای اجرای ویژه برنامه‌های رمضانی در عرصه شهدا با هدف افزایش تعاملات بین اعضای خانواده در این برنامه‌ها صورت گرفته است.

معاون شهردار و رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت : در حوزه گردشگری جشنواره رمضان برپا می‌شود و این جشنواره درصدد است با مراکز اقامتی، تجاری و فروش کالا هماهنگی‌هایی صورت داده و ازغیرمشهدی‌ها دعوت کند برای زیارت در ماه مبارک رمضان در مشهد مقدس حاضر شده و از برنامه‌های شهر استفاده کنند.

بختیاری ادامه داد: مسابقات فوتسال جام محلات مشهد برپا می شود وحضور لیگ‌ها و تیم‌های حرفه‌ای در این مسابقات ممنوع شده تا افراد با هویت محله‌ای در این دور از مسابقات شرکت کنند.

وی افزود: همچنین در منطقه 6 مشهد و در مصلی قدیم نیز ویژه برنامه‌ای در 10 شب با موضوع نهج‌البلاغه و بیان آموزه‌های آن تدارک دیده شده است.

انتهای پیام// ف.غ

اعلام ویژه برنامه های شهرداری مشهد در ایام ماه مبارک رمضان در سطح شهر

برچسب ها: شهرداری ، ماه رمضان97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.