مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خلخال، جنگل گردی را از ظرفیت های شاخص گردشگری طبیعی این شهرستان برشمرد.

عادل خلیلی، مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خلخال در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، تصریح کرد: جنگل گردی از جاذبه های گردشگری شهرستان خلخال بوده و همه ساله در فصول بهار و تابستان خیل عظیمی از گردشگران به این منطقه سفر می کنند.

وی تاکید کرد: شهرستان خلخال به واسطه همسایگی با استان گیلان از مهمترین عرصه های جنگلی استان اردبیل محسوب می شود.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خلخال افزود: وسعت جنگل های این شهرستان متجاوز از 4 هزار هکتار است و بیش از 80 درصد از جنگل های این استان را شامل شده است.

خلیلی اضافه کرد: گونه های درختی از جمله کاج، ارس، سرو، بلوط، تمشک و ازگیل در جنگل های این منطقه به وفور مشاهده می شود و پوشش گیاهی این منطقه کم نظیر در استان و کشور است.

وی با اذعان به اینکه جنگل های خلخال در دو نوع دسته بندی می شوند، ادامه داد: جنگل های نیمه مرطوب در دامنه غربی کوه های تالش و جنگل های نیمه خشک در بخش خورش رستم واقع شده است.

وی تاکید کرد: به خاطر ارتفاع زیاد خلخال مناطق ییلاقی وسیعی در این منطقه وجود دارد و علاوه بر دام های خلخال بخشی از دام های تالش را نیز علوفه می دهند.

انتهای پیام/ح

بیش از 80 درصد جنگل استان در خلخال است

برچسب ها: گردشگری ، جنگل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۱۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
استان اردبیل خودش دارای جنگل بسیار زیبا دارد