رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشگین شهر گفت: از 700 اثر تاریخی و باستانی در این شهرستان 260 اثر به ثبت ملی رسیده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محرم جعفری ،رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشگین شهر افزود: از 700  اثر تاریخی شناسایی شده در شهرستان مشگین شهر 260 اثر به ثبت ملی رسیده است.

وی با اشاره به وجود 6 منطقه نمونه گردشگری در این شهرستان گفت: سه هزار هنرمند در تولید 30 رشته صنایع دستی مشغول به فعالیت هستند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشگین شهر همچنین به فعالیت 11 مجتمع آبدرمانی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: پارسال در سایه خدمات ارائه شده به مسافران و گستره جاذبه های گردشگری مشگین شهر توانست در گروه 6 شهر برتر گردشگری کشور قرار بگیرد.

جعفری با تاکید به اینکه گردشگری به یکی از محورهای توسعه مشگین شهر تبدیل شده اظهار کرد: با هدف رونق گردشگری هزینه کرد اعتبارات نیز به سمت و سوی تاسیسات گردشگری معطوف شده است.

وی با بیان اینکه 39 میلیارد و 410 میلیون ریال اعتبارات به حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان تخصیص یافته است گفت: این اعتبارات صرف مرمت بناهای تاریخی و تکمیل زیرساخت های گردشگری شده است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین شهر افزود: در سال جاری نیز مرمت و بازسازی آثار تاریخی و تکمیل موزه مشگین شهر، پایش آثار تاریخی، ایجاد سنگ موزه در روستای باستانی اونار و تکمیل و بهبود زیرساخت های گردشگری دنبال خواهد شد.

انتهای پیام/ع

شناسایی آثار تاریخی در مشگین شهر


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.