مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی گفت: در سال گذشته با هدف گذاری ۱۶۰ هزار شغل جدید، موفق به ایجاد ۱۲۴ هزار فرصت شغلی جدید شدیم که خود عاملی در کاهش ۱.۸ درصدی نرخ بیکاری استان شد.

کاهش 1.8 درصدی نرخ بیکاری در استان خراسان رضویبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،شکوه میرشاهی افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه اجرای برنامه‌های استان در حوزه اشتغال باید در افق 1400 منجر به ایجاد 433 هزار و 890 اشتغال جدید شود که با دستور استاندار محترم تعهد اشتغال 28 شهرستان استان ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه این سهمیه ها بر اساس پتانسیل‌ها، ظرفیت‌ها و مزیت‌های موجود هر شهرستان در جلسات کارگروه تخصصی اشتغال استان به تصویب دستگاه‌های اجرایی رسیده است گفت:دستگاه‌های اجرایی باید نقش خود را در تسهیل گری و ایجاد فرصت و استفاده از ظرفیت‌های قانونی و منابع تخصیص یافته در این حوزه ایفا کنند.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی افزود: شهرستان‌های مشهد با 53 هزار و 960، نیشابور با 5 هزار و 270 و سبزوار با 4 هزار و 456 نفر به ترتیب بیشترین تعهد اشتغال استان را در سال جاری دارند.

میرشاهی گفت: دراین میان دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان به عنوان مسئول نظارت بر حسن اجرای برنامه‌های دولت در زمینه اشتغال با همکاری کلیه دستگاه‌های اجرایی استان و راهنمایی استاندار در سال جاری بر اجرای دقیق و بهنگام سیاست‌های دولت نظارت می‌کند.

انتها پیام//ح. ص


تداوم روند کاهش نرخ بیکاری استان در سال جاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.