مقامات شهری در شرق چین به منظور جذب گردشگران و منجمان، مکانی وسیع برای رصد آسمان می‌سازند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از چاینادیلی، یک شهر در شرق چین روز شنبه طرح‌هایی را برای ساخت بهترین مکان گردشگری جهان در زمینه نجوم شناسی ارائه کرد. مقامات محلی این شهر با سازمان‌های جهانی توافقی را برای انجام این کار امضا کرده اند.

منطقه «خویی» در استان جیانگسو که به دلیل داشتن خرچنگ معروف است، حالا قصد دارد گردشگران علاقمند به نجوم را جذب کند. مقامات محلی قرار است با «جامعه سیاره نما بین المللی» که گفته می‌شود بزرگترین و مهم‌ترین سازمان در زمینه سیاره شناسی است و شرکت توسعه نجومی انگلیس به نام «Immersive Dome Experience»، برای اجرای طرح مورد نظرشان همکاری کنند.

بر اساس تصاویری که طراحان این پروژه منتشر کرده اند قرار است یک ساختمان حلقه‌ای شکل ۷۰ متری به نام «چشم آسمان» و یک منطقه گردشگری با معماری سنتی چینی بسازند. این پروژه می‌تواند به مطالعات علم نجوم نیز کمک کند. ساخت این پروژه اواخر سال جاری میلادی آغاز می‌شود و سال ۲۰۲۰ به اتمام می‌رسد.

ساخت «چشم آسمان» در چین برای جذب گردشگران و منجمان+ تصاویر

ساخت «چشم آسمان» در چین برای جذب گردشگران و منجمان+ تصاویر

میزان سرمایه گذاری اولیه این طرح معادل ۳۱۰ میلیون دلار آمریکا است و سالانه به ۲.۵ میلیون گردشگر خدمات رسانی می‌کند. ساخت این شهر به ایجاد هشت هزار فرصت شغلی منجر می‌شود و شهر پس از سه سال می‌تواند سود آن را دریافت کند.

انتهای پیام/

ساخت «چشم آسمان» در چین+ تصاویر

برچسب ها: چین ، اخبار خواندنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
ما رفته بوديم پارك ارم يه نفر تلسكوپ خيلي قوي گذاشته بود و نفري سه هزار تومن ميگرفت و ماه رو نشون ميداد البته خيلي بزرگنماييشو. ياد نميكرد ميگفت اگه زيادي ماه رو بزرگ كنم از جلوي تاسكوپ رد ميشه و از ديد خارج ميشه
آخرین اخبار