معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: امروزه برای حکمرانی خوب جهت گیری باید به سمت کوچک سازی دولت‌ها و بزرگ شدن مردم برود و بزرگ شدن مردم از طریق تشکیلات دادن به آن‌ها میسر است.

برگزاری جلسه شورای هماهنگی تشکل‌های غیر دولتی خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  سید جواد حسینی با حضور در جلسه شورای هماهنگی خانه تشکل‌های غیر دولتی افزود: توسعه کمی تشکل‌های غیردولتی از جمله راهبرد‌های تدوین شده در حوزه سمن‌ها است ودر این راستا تعداد تشکل‌های غیر دولتی استان از 540 تشکل در سال 92 به 1162 تشکل رسیده است.

وی گفت: طی بررسی‌های انجام شده اکثر تشکل‌های غیردولتی در قالب خیریه فعال بودند و در سال 92 تنها 5 قلمرو موضوعی در تشکل‌ها وجود داشت که در حال حاضر به 29 موضوع افزایش یافته است.

معاون استاندار افزود: توسعه قشری، توسعه جغرافیایی، آموزش و توانمندسازی تشکل‌های غیردولتی، تدوین نظام نامه تعامل تشکل‌های غیردولتی با دولت، شبکه سازی، نظارت بر تشکل‌ها از طریق خود تشکل‌ها و راه اندازی خانه تشکل‌های غیردولتی از دیگر سیاست‌های راهبردی استان در حوزه سمن‌ها می‌باشد.

حسینی گفت: کار اصلی اعضای خانه تشکل‌های غیر دولتی باید تحقق راهبرد‌های تدوین شده حوزه سمن‌ها باشد و در راستای تعامل بیشتر و بهتر تشکل‌ها با یکدیگر خانه تشکل‌های غیر دولتی در استان راه اندازی شده است و این خانه هم افزایی، شبکه سازی و قدرت بخشی تشکل‌ها را موجب می‌شود.

وی افزود: تعامل و واگذاری امور به بخش غیر دولتی از راهبرد‌های بسیار مهم استان است و با اتکای به مردم است که می‌توان مشکلات را حل کرد و واگذاری امور به بخش غیر دولتی باید جدی‌تر گرفته شود.

معاون استاندار گفت: گفتگوی تشکل‌های غیر دولتی با دولت از طریق خانه تشکل‌ها می‌تواند به واگذاری امور به سازمان‌های مردم نهاد منجر شود.

انتهای پیام//م. ن
 

تعیین اعضای جدید هیات مدیره خانه تشکل‌های غیر دولتی خراسان رضوی

برچسب ها: استانداری ، احزاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.