رئیس فدراسیون تنیس توضیحاتی را درباره تعداد سهمیه‌های این رشته در بازی‌های آسیایی جاکارتا ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان مجید شایسته رئیس فدراسیون تنیس در گفت و گو با رادیو درباره 3 سهمیه تنیس و علت زیاد بودن این سهمیه نسبت به رشته های مدال آور در بازی های آسیایی جاکارتا گفت: این رشته در طول سال تنها مسابقات "فد کاپ" و "دیویس کاپ" را دارد که در مجموع فقط پنج یا شش روز بازیکنان را درگیر می کند. این رشته مسابقات آسیایی و جهانی ندارد. با این توضیحات وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک متقاعد شدند که این فرصت برای حضور در بازی های آسیایی در اختیار تنیس قرار داده شود.

او ادامه داد: فدراسیون برای استفاده از این فرصت، برنامه های خوبی را پیش بینی کرده است تا بازیکنان از آمادگی مطلوبی برخودار شوند. به علاوه به وزیر قول داده ایم که از ظرفیت جوانان نیز استفاده کنیم تا بتوانند در این مسابقات محک بخورند و تجربه کسب کنند.

رئیس فدراسیون تنیس با بیان این مطلب که از بازیکنان در وهله اول بازی خوب و بعد نتیجه مناسب می خواهد عنوان کرد : باید از این فرصت گرانبها که بعد از سال ها در اختیار قرار گرفته نهایت استفاده را برد.

شایسته افزود: تیم ملی آقایان هفته گذشته و این هفته در مسابقات فیوچرز ترکیه حضور دارد. خالدان و معذب نیا بازی های خوبی انجام داده اند. بقیه بازیکنان نیز بعد از مسابقات جایزه بزرگ آزادی در تمرینات شرکت می کنند و به تیم ملی ملحق خواهند شد. انتخابی بانوان هم در خرداد ماه برگزار می شود. صدف صادق وزیری و غزل پاک باطن نیز که در خارج از کشور هستند به ایران می آیند.

او در مورد عدم برگزاری مسابقات در استان ها مانند تهران به طور همزمان در تمام رده های سنی بیان کرد: مجموعه آزادی به دلیل تعداد زمین و امکاناتی که دارد به ما این امکان را می دهد که مسابقات رده های سنی و بزرگسالان را به شکل همزمان برگزار کنیم. ولی در استان ها شرایط اینگونه فراهم نیست. البته برگزاری همزمان مسابقات برای بازیکنان، داوران، مربیان و... مزیت هایی دارد ولی شرایط باید فراهم شود.

شایسته درباره اقدامات فدراسیون در بحث استعدادیابی خاطر نشان کرد: مسابقات استعدادیابی در استان ها برگزار شده و تنها تهران باقی مانده است. پس از اجرای این مسابقات دوره های اردویی برگزار خواهد شد تا بتوانیم استعدادهای جدیدی را به خانواده تنیس اضافه کنیم. این مسابقات در رده های سنی ۷ تا ۹ سال و ۹ تا ۱۲ سال در مرکز ۵ استان انجام شد که هر استان، ۶ استان دیگر را پوشش می داد.

انتهای پیام/

اظهارات شایسته درباره تنیس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار