رئیس کمیته ملی المپیک درباره سهمیه وزنه برداری درالمپیک گفت: ما تمام تلاش خودمان را برای افزایش سهمیه این رشته ورزشی انجام داده‌ایم.

صالحی امیری: پیگیر سهمیه های وزنه برداری در المپیک هستیمبه گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در حاشیه بازدید از اردوی تیم ملی وزنه‌برداری ایران درباره پیگیری‌ها برای افزارش سهمیه وزنه برداری درالمپیک گفت: زمانی که شیخ احمد در ایران حضور داشت ما این مساله را مطرح کردیم و مکاتباتی را خودمان و رئیس فدراسیون وزنه‌برداری داشته است؛ طبیعی است که این قوانین بین‌المللی است و الان نمی‌توانم در مورد نتیجه آن حرفی بزنم، اما رسما می‌گویم که ما تلاش‌ خودمان را انجام داده‌ایم و انجام هم می‌دهیم.

او درباره عادلانه نبودن سهمیه فدراسیون‌ها برای حضور دربازی‌های آسیایی اظهارکرد: خواهش می‌کنم اجازه دهید این مسئله را سلطانی‌فر در یک کنفرانس مطبوعاتی که پیش از مسابقات آسیایی خواهد داشت توضیح دهد. من فقط الان مسئله‌ای که می‌توانم بگویم این است که در یک ساختار تعیین شده معین و بدون دخالت هیچ چیز خارجی، یک ستاد اجرایی به ریاست سجادی تشکیل و تقریباً هم همه روزه با روسای فدراسیون‌ها جلساتی تشکیل و ارزیابی‌های لازم انجام می‌شود. در سطح دوم هم ستاد عالی اعزام با وزیر ورزش، بنده و دیگران حضور دارند و با فدراسیون‌ها جلسه و بحث‌های فنی خواهیم داشت و در نهایت جمع‌بندی انجام خواهیم داد.

صالحی امیری درباره حواشی رئیس فدراسیون تنیس و این که جز هیات اجرایی کمیته ملی المپیک است و توانسته است ۶ سهمیه برای تنیس در بازی‌های آسیایی بگیرد تصریح کرد: اساسا عزت همه را می‌خواهم و هیچ تعلق و جریانی در ورزش ندارم. در مسائل فنی هم مداخله‌ای ندارم. من تیمی را انتخاب کردم که به مسائل فنی رسیدگی کنند که بسیار شایسته هستند. زمانی که جمع‌بندی نهایی اعلام شود، آن موقع می‌توانید قضاوت کنید این مساله در مسیر منطقی خود هست یا نه.

رئیس کمیته ملی المپیک در پاسخ به این پرسش که مبلغ پاداش‌های پای سکوی مدال‌آوران بازی‌های آسیایی مشخص شده است یا خیر بیان کرد: اجازه بدهید در صحنه مسابقه‌ها مشخص شود چرا که آن موقع زیباتر است، اما مطمئن باشید که مقدار آن بسیار قشنگ است.

رئیس کمیته ملی المپیک در جمع بازیکنان تیم ملی وزنه برداری اضافه کرد: خارج از رسم اداری به وزنه‌برداری آمدم و علاقه داشتم قهرمانان کشورمان را ببینم. احساس غرور می‌کنم که میان شما هستم. وزنه‌برداری درختی است که از سال ۱۹۴۸ ثمره داده و یکی از امید‌های جدی ما برای کسب مدال در بازی‌های آسیایی اندونزی است. با بهداد سلیمی خیلی رفیق هستم، اما وقتی با من تماس می‌گیرد جواب تلفن‌هایش را نمی‌دهم. با سهراب مرادی و کیانوش رستمی هم رفیق هستم و به آن‌ها افتخار می‌کنم، اما چون با بهداد دوست هستم او را مثال می‌زنم که در لحظه رفتن روی سکوی مسابقات ۳۰، ۴۰ میلیون ایرانی تا نیمه‌های شب می‌نشستند و رقابت‌های او را می‌دیدند. او در یک سالن کوچک وزنه می‌زد، اما دل خیلی‌ها را شاد می‌کند تا قهرمان شود و این سرمایه اقتصادی و سیاسی نیست یک سرمایه انسانی است که برای ملت ما ارزشمند و مهم است.

او خاطر نشان کرد: درحال حاضر ورزش بالاتر از دیپلماسی‌های سیاسی است و این دیپلماسی ورزشی که وارد کشور‌هایی مثل چین و کوبا شده با این دیپلماسی با دنیا ارتباط برقرار می‌کنند که نمونه آن در بازی‌های زمستانی کره جنوبی بود. 2 کشور کره جنوبی و کره شمالی که ۵۰ سال با هم در جنگ بودند در کنار هم در بازی‌های زمستانی کره جنوبی کنار هم ایستادند و رقابت کردند و این نقطه آغاز آشتی ملی برای آن‌ها شده است که این موضوع خیلی ارزشمند و مقدس است.

انتهای پیام/

اظهارات صالحی امیری درباره ورزش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار