اتحادیه اروپا در راستای حفظ برجام، اجرای قوانین بازدارنده خود را برای محافظت از شرکت‌های اروپایی در برابر تحریم‌های آمریکا آغاز کرد.

اتحادیه اروپا اجرای قوانین بازدارنده خود را برای مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه ایران آغاز کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، اتحادیه اروپا در راستای حفظ برجام، رسما اجرای "قوانین بازدارنده" خود را برای محافظت از شرکت‌های اروپایی در برابر تحریم‌های آمریکا آغاز کرد.

ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا، چهارشنبه گذشته در نشست سران اتحادیه اروپا در صوفیه، پایتخت بلغارستان، از آغاز روند اجرای این قوانین از روز جمعه خبر داده بود.

قوانین بازدارنده برای اولین بار در سال ۱۹۹۶ برای حفظ منافع کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در برابر تحریم‌های آمریکا علیه ایران، کوبا و لیبی وضع شدند. در آن زمان، بکارگیری این مقررات در کنار تهدید به شکایت از آمریکا در سازمان تجارت جهانی باعث شد شرکت‌های اروپایی بتوانند حدود یک دهه تحریم‌های آمریکا علیه ایران و دو کشور دیگر را نادیده بگیرند.

با این حال، برخی منابع معتقدند ماهیت تحریم‌های آمریکا از سال ۲۰۱۰ به بعد به گونه‌ای تغییر کرده که نادیده گرفتن آن‌ها برای شرکت‌های اروپایی دیگر به آسانی سال ۱۹۹۶ نیست.

طبق گزارش رویترز، اتحادیه اروپا قوانین بازدارنده خود را بروزرسانی کرده و تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران را نیز به آن اضافه می‌کند.

این قوانین از 2 ماه دیگر وارد فاز اجرایی خواهند شد مگر آنکه پارلمان و دولت‌های اروپایی رسما اجرای آن را رد کنند. البته چنانچه حمایت سیاسی محکمی از این قانون به عمل آید، اجرای نهایی آن ممکن است زودتر از موعد مقرر انجام شود.

این قوانین پس از اجرا، شرکت‌های اروپایی را از همراهی با تحریم‌های آمریکا منع کرده و رأی دادگاه‌های آمریکا علیه ایران را نیز به رسمیت نمی‌شناسند.

بیشتر بخوانید: آیا اروپا می‌تواند منافع ایران را در برجام حفظ کند؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
آخه يكي نيس به اين ها حالي كنه نميشه دنيا رو تحريم كرد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۰۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
اروپا هیچ کاری نمیتونه بکنه و نمیکنه(اگه خواسته اش این باشه که نیست) ..اونم بخاطر برجام و ایران..
هر شرکت اروپایی که با ایران مراودات تجاری حدود ۵ و ۶ میلیارد دلاری داره با آمریکا ده ها برابرش مراوده تجاری داره،مثل همین توتال.
آخرین اخبار