«ژان کلود یونکر» پس از پایان نشست سران اتحادیه اروپا گفت همه اعضا توافق کرده‌اند تا زمان پایبندی ایران به برجام به آن پایبند بمانند.

رئیس کمیسیون اروپا: از فردا کار اصلاح قوانین مقابله‌ای در برابر تحریم‌های آمریکا علیه ایران را شروع می‌کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از دویچه وله، «ژان کلود یونکر»، رئیس کمیسیون اروپا، پس از پایان نشست سران اتحادیه اروپا در صوفیه، پایتخت بلغارستان، گفت همه اعضا توافق کرده‌اند تا زمان پایبندی تهران به برجام به این توافق هسته‌ای پایبند بمانند.

وی همچنین تأکید کرد باید از شرکت‌های اروپایی در برابر تحریم‌های آمریکا محافظت شود. رئیس کمیسیون اروپا در این رابطه گفت: «باید بدانیم که اثرات تحریم‌های آمریکا احساس خواهند شد. بنابراین حفاظت از شرکت‌های اروپایی، وظیفه اتحادیه اروپا است».

او افزود: «به همین دلیل است که می خواهیم فرایند استفاده از قوانین مقابله‌ای مصوب سال ۱۹۹۶ را آغاز می‌کنیم. هدف از آن مقابله با آثار فراسرزمینی تحریم‌ها، هنگام اثرگذاری آنها بر اتحادیه اروپاست».

یونکر اعلام کرد: «از فردا کار اصلاح قوانین مقابله‌ای در برابر تحریم‌های آمریکا علیه ایران را شروع می‌کنیم».

این مقام اروپایی در ادامه گفت: «ما همچنین تصمیم گرفتیم به بانک سرمایه‌گذاری اروپا اجازه دهیم سرمایه‌گذاری شرکت‌های اروپایی در ایران را تسهیل کند. کمیسیون نیز همکاری‌ با ایران را ادامه خواهد داد.» 

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، ۱۸ اردیبهشت‌ اعلام کرد از توافق هسته ای ایران خارج می شود. وی همچنین اعلام کرد تحریم‌های برطرف شده از سر گرفته خواهد شد. این در حالی است که طرف‌های اروپایی برجام همواره بر پایبندی خود به توافق هسته‌ای ایران تأکید کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
با خروج آمریکا از این توافق چرا ما باید به طور کامل این توافق رو اجرا کنیم؟
آخرین اخبار