رقابتهای فوتبال باشگاهی در اروپا امروز پیگیری می شود که مهمترین این مسابقات را بررسی می کنیم.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛رقابتهای این فصل لیگ های فوتبال معتبر اروپایی این هفته به پایان می رسد و اسپانیا ، ایتالیا و فرانسه هفته آخر خود را امروز و فردا برگزار می کنند و در انگلیس و آلمان که هفته گذشته لیگشان به پایان رسید، این هفته فینال جام حذفی برگزار می شود.

هفته سی و هشتم سری آ ایتالیا

یوونتوس - هلاس ورونا (ساعت 17 و 30 دقیقه)

نخستین مسابقه هفته آخر سری آ ایتالیا و تنها مسابقه این لیگ که امروز برگزار می شود، بین تیم های یوونتوس قهرمان و ورونای سقوط کرده است. مسابقه که شاید از لحاظ جدولی هیچ اهمیتی برای دو تیم نداشته باشد اما قطعا هواداران یوونتوس امروز با وجود اینکه جشن قهرمانی تیمشان را می بینند، یکی از تلخ ترین روزهای تاریخ باشگاهشان را سپری می کنند. جان لوئیجی بوفون دروازه بان افسانه ای یووه امروز برای آخرین بار پیراهن این تیم را به تن می کند تا به دوران 17 ساله حضورش در بانوی پیر پایان دهد.

ممکن است حتی این آخرین مسابقه بوفون در مستطیل سبز باشد اما احتمال اینکه او را در فصل بعد با لباس یک تیم دیگر ببینیم بیشتر است. از رئال مادرید، لیورپول، پاری سن ژرمن ، منچسترسیتی و چلسی به عنوا جدی ترین مشتری های دروازه بان 40 سال بیانکونری یاد می شود.

وداع تلخ بوفون در تورین/تحویل نیمکت بایرن از هاینکس به کواچ در شب نبرد مورینیو و کونته در فینال جام حذفی

در طرف دیگر تیم قدیمی و 115 سال هلاس ورونا امروز آخرین مسابقه خود را در سری آ برگزار می کند و پس از پنج سال دوباره به سری بی بازمیگردد . ورونا که حتی یک قهرمانی در سری آ نیز در کارنامه دارد در این فصل عملکرد فاجعه باری داشت و پس از بنونتو در رتبه نوزدهم قرار گرفت.

ورونا 6 مسابقه آخر خود را واگذار کرده است و از 10 مسابقه اخیر خود نیز 9 بازی را باخته است. (یک پیروزی)

یوونتوس هیچ گاه در تورین مغلوب ورونا نشده است. این تیم تاکنون 27 بازی خانگی مقابل ورونا انجام داده است که 23 بازی را برده است. آنها همچنین 10 دیدار اخیر خانگی خود را مقابل ورونا پیروز شده اند.

یووه در این فصل 92 امتیاز به دست آورده است و تنها دفعه ای که یک تیم از سری آ به این امتیاز به دست آورده است ، یوونتوس آنتونیو کونته در فصل 14-2013 بود که 102 امتیاز به دست آورد.

یوونتوس (3-3-4): بوفون، لیخشتاینر، بن عطیه، روگانی، الکس ساندرو، استورارو، مارکیزیو، بنتانکور، دیبالا، هیگواین، داگلاس کاستا

هلاس ورونا (3-3-4): نیکولاس، فراری، کاراچولو، وکوویچ، سوپراین، رومولو، فوساتی، زوکولینی، چرچی، پتکوویچ، سلیم فارس

جام حذفی انگلیس ( FA CUP)

چلسی - منچستریونایتد (ساعت 20 و 45 دقیقه)

ورزشگاه ویمبلی لندن امشب میزبان آخرین مسابقه فصل فوتبال باشگاهی انگلیس در فینال جام حذفی بین تیم های چلسی و منچستریونایتد است. هیچ کدام از دو تیم در این فصل نتوانستند به جامی دست یابند و می خواهند با پیروزی در این دیدار یک جام را در این فصل ببرند. البته منچستریونایتد فصل بهتری را با نایب قهرمانی در لیگ برتر نسبت به تیم کونته که فصل را با قرار گرفتن در رتبه پنجم به پایان رساند تجربه کرد اما قطعا هوادارانشان با رتبه دوم لیگ راضی نخواهند بود.

این مسابقه احتمالا آخرین مسابقه است که آنتونیو کونته سرمربی آبی پوشان لندن روی نیمکت این تیم خواهد نشست و اگر تیم او موفق نشود این جام را ببرد ، احتمال جدایی او قوت بیشتری می یابد اما در طرف مقابل مورینیو از جایگاهش روی نیمکت شیاطین سرخ فعلا مطمئن است و فصل بعد نیز سرمربی سرخ پوشان خواهد بود.

راه حضور چلسی در فینال اف ای کاپ، نسبت به منچستر هموار تر بوده است. آن ها در سه دیدار اخیرشان در این کاپ، ابتدا بر هال سیتی غلبه کردند و پس از آن رقیب لسترسیتی شدند. البته که بازی سختی برابر این تیم داشتند اما در پایان موفق به برد دو بر یک شدند و سپس برابر ساوتهمپتون در ومبلی به میدان رفتند و در پایان، به خوبی این تیم را از پیش رو برداشته و فینالیست شدند.منچستریونایتد در سه دیدار پایانی و مهمش در این کاپ، ابتدا با حساب دو بر صفرموفق به کسب پیروزی برابر هادرزفیلد شد، سپس به مصاف برایتون و تیم کریس هاتن رفت که در آن مسابقه هم تیم مورینیو بازی را دو بر صفر برد. کار بزرگ یونایتد در این فصل از اف ای کاپ، به دیدار نیمه نهایی برابر تاتنهام باز می گردد. جایی که در ورزشگاه ومبلی و با درخشش الکسیس سانچز، منچستریونایتد موفق شد طی یک کامبک، بازی یک بر صفر باخته را دو بر یک کرده و برنده مسابقه شود. 

وداع تلخ بوفون در تورین/تحویل نیمکت بایرن از هاینکس به کواچ در شب نبرد مورینیو و کونته در فینال جام حذفی

بازی امشب ، بیستمین حضور منچستریونایتد در فینال اف ای کاپ است. با این بازی، منچستریونایتد به رکورد آرسنال در خصوص حضور در فینال این مسابقات می رسد با این تفاوت که آرسنال در 20 فینال، موفق به کسب 13 جام شده و منچستریونایتد تا پیش از این بازی، 12 بار برنده آن شده است.

این مسابقه همچنین سیزدهمین حضور چلسی در فینال اف ای کاپ است.

در آخرین فینال هایی که دو تیم در این جام برگزار کرده اند، چلسی 1-0 و در سال 2007 برنده مسابقه شد و پیش از آن، منچستریونایتد با حساب 4-0 و در سال 1994 برنده شده بود.

در صورت پیروزی منچستریونایتد در بازی امشب، ژوزه مورینیو به سومین مربی تبدیل می شود که اف ای کاپ را با دو تیم فتح کرده است. اولین اف ای کاپی که مورینیو کسب کرده است، به سال 2007 و زمان هدایت چلسی توسط او باز می گردد.

وداع تلخ بوفون در تورین/تحویل نیمکت بایرن از هاینکس به کواچ در شب نبرد مورینیو و کونته در فینال جام حذفی

جام حذفی آلمان (DFB Pokal)

بایرن مونیخ - اینتراخت فرانکفورت (ساعت 22 و 30 دقیقه)

سرمربی فصل آینده بایرن مونیخ امشب در فینال جام حذفی آلمان روبروی شاگردان فصل آینده اش قرار می گیرد. نیکو کواچ سرمربی 47 سال اینتراخت فرانکفورت امشب برای آخرین بار روی نیمکت اینتراخت خواهد نشست و از فصل آینده جانشین یوپ هاینکس سرمربی موفق بایرن مونیخ که امشب برای آخرین بار روی نیمکت مربیگری می نشیند، خواهد شد.

یوپ هاینکس در اواسط این فصل از بازنشستگی برگشت و جای آنچلوتی را روی  نیمکت بایرن را گرفت و پس از قهرمان کردن این تیم در رقابتهای بوندس لیگا ، می خواهد جام حذفی را نیز برای باوارایی ها به ارمغان بیاورد و دوباره بازنشسته شود. کواچ نیز با اینتراخت فصل را درتبه هشتم بوندس لیگا به اتمام رساند و نتوانست برای این تیم سهمیه اروپایی بیاورد و حال می خواهد با جام از این تیم خداحافظی کند و مقابل تیم فصل آینده اش موفق باشد.

بایرن مونیخ در سه بازی آخر خود برابر فرانکفورت پیروز بوده است.

بایرن مونیخ در 9 بازی اخیر هم برابر فرانفکورت شکست نخورده است.

شش دیدار اخیر دو تیم برابر هم 14 گل داشته است.

بایرن مونیخ در شش دیدار قبلی خود برابر فرانفکورت 11 گل زده است. فرانکفورت تنها سه گل به ثمر رسانده است.

بایرن مونیخ در 9 دیدار اخیرش برابر فرانکفورت 7 کلین شیت داشته است.

وداع تلخ بوفون در تورین/تحویل نیمکت بایرن از هاینکس به کواچ در شب نبرد مورینیو و کونته در فینال جام حذفی

هفته سی و هشتم لالیگای اسپانیا

ویارئال - رئال مادرید (ساعت 23 و 15 دقیقه)

رئال مادرید در آخرین دیدار این فصلش در لالیگا مهمان ویارئال است. شاگردان زیدان در این مسابقه برای دیدار حساس هفته آینده مقابل لیورپول در فینال لیگ قهرمانان اروپا آماده خواهند شد. آنها در حال حاضر در رتبه سوم لالیگا قرار دارند و بعید است که بتوانند جای اتلتیکو را در رتبه دوم جدول بگیرند زیرا آنها باید این بازی را ببرند و شاگردان سیمئونه دیدار فردای خود را ببازند تا این اتفاق رخ دهد.

ویارئال نیز در رتبه پنجم قرار دارند و ممکن است در صورت شکست در این بازی جایش با رئال بتیس عوض شود و به رتبه ششم سقوط کند و البته در هر صورت آنها سهمیه لیگ اروپای سال آینده را کسب خواهند کرد.

رئال فقط دو مسابقه از شش دیدار اخیر خود را مقابل ویارئال پیروز شده است.

دیدار رفت دو تیم در سانتیاگو برنابئو با نتیجه یک بر صفر به سود ویارئال به پایان رسید.

رئال تنها یک مسابقه از هفت دیدار اخیر خارج از خانه خود را مقابل ویارئال باخته است. (چهار پیروزی و دو مساوی)

وداع تلخ بوفون در تورین/تحویل نیمکت بایرن از هاینکس به کواچ در شب نبرد مورینیو و کونته در فینال جام حذفی

سویا - آلاوز (ساعت 21)

مالاگا - ختافه (ساعت 21)

لاس پالماس - خیرونا (ساعت 21)

لگانس - رئال بتیس (ساعت 18 و 45 دقیقه)

سلتاویگو - لوانته (ساعت 15 و 30 دقیقه)

هفته سی و هشتم لوشامپیونه فرانسه

کان - پاری سن ژرمن ( ساعت 23 و 30 دقیقه)

آخرین مسابقه اونای امری روی نیمکت پی اس جی. فصل آینده توماس توخل جانشین این مربی می شود.

لیون - نیس ( ساعت 23 و 30 دقیقه)

مارسی - آمیان ( ساعت 23 و 30 دقیقه)

دیژون - آنژه ( ساعت 23 و 30 دقیقه)

متز - بوردو ( ساعت 23 و 30 دقیقه)

نانت - استراسبورگ ( ساعت 23 و 30 دقیقه)

رن - مون پولیه ( ساعت 23 و 30 دقیقه)

سن اتین - لیل ( ساعت 23 و 30 دقیقه)

تولوز - گنگام ( ساعت 23 و 30 دقیقه)

تروا - موناکو ( ساعت 23 و 30 دقیقه)

 

انتهای پیام/

پیش بازی رقابتهای فوتبال در اروپا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار