دانمارک اعلام کرد با آزادی بیشتر مناطق تحت اشغال داعش، این کشور نیرو‌های ویژه خود را از عراق خارج می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مقامات دانمارک روز پنجشنبه اعلام کردند با آزادی بیشتر مناطق تحت اشغال داعش، این کشور نیرو‌های ویژه خود را از عراق خارج می‌کند.

اندرس ساموئلسن، وزیر امور خارجه دانمارک در بیانیه‌ای گفت: «ما به نقطه‌ای رسیده‌ایم که می‌توانیم نیرو‌های ویژه‌مان را به کشور بازگردانیم. داعش دیگر بخش چندانی از خاک عراق را در کنترل ندارد».

دانمارک از اوت سال ۲۰۱۶ ده‌ها نیروی ویژه به عراق اعزام کرده است که در مرز این کشور با سوریه مستقر هستند. پارلمان دانمارک مجوز اعزام حداکثر ۶۰ نیروی نظامی این کشور را به عراق داده بود. هدف مشخص این نیرو‌ها دادن آموزش و مشاوره به نیرو‌های ارتش عراق، تامین اطلاعات و حمایت هوایی نقطه‌ای از این نیرو‌ها بود.

بر اساس بیانیه کلاوس یورت فردریکسن، وزیر دفاع دانمارک از این پس نیرو‌های عراق مستقل هستند و داعش تقریبا از همه سرزمین‌هایی که در خاک عراق تصرف کرده بود، بیرون رانده شده است.

با وجود این دانمارک که عضو ناتو است در پایگاه هوایی الاسد در استان الانبار عراق، یک واحد مهندسی متشکل از ۱۸۰ نفر را برای کمک به بازسازی عراق نگه می‌دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار