حجم ذخیره آب سد مهاباد در حال حاضر بیش از 182 میلیون متر مکعب است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،رضا جهینی، مدیر امور آب مهاباد در جلسه شورای حفاظت آب گفت: با وجود بارندگی های مداوم مخزن سد مهاباد هنوز به حد نصاب نرسیده است و هم اکنون 182 میلیون و 490 متر مکعب آب در مخزن سد وجود دارد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 میلیون متر مکعب آب بیشتر است.

نالوسی، مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان مهاباد، هم در این نشست گفت: به منظور رفع مشکل قطعی آب روستائیان درفصل تابستان، طرح مطالعاتی آبرسانی از تصفیه خانه سدمهاباد به 141 روستای این شهرستان در دست بررسی است که در صورت اجرا مشکل کم آبی این روستاها حل خواهد شد.

فرماندار شهرستان مهاباد نیز در این جلسه با تأکید بر استفاده صحیح از مصرف آب در بخش کشاورزی گفت: باید در این بخش از سامانه های مدرن و مکانیزه آبیاری استفاده شود.

ایرج شجاعی افزود: گسترش باغات و اراضی کشاورزی در اطراف سد مهاباد باید کنترل شود و کسانی که سند ندارند و زمینهای حاشیه سد را برای کشاورزی و ایجاد باغ تصرف کرده اند باید طی یک برنامه میان مدت با آنان برخورد و خلع ید شوند.

شجاعی ،در ادامه از بخشداران خواست در خصوص چرای بی رویه و صید و صیادی و شیلات با دهیاران صحبت کنند و آلودگی آب مخزن سد مهاباد را در نظر بگیرند.

عبدالرحمان کلیجی، مدیرجهادکشاورزی شهرستان مهاباد هم در این نشست با اشاره به اینکه 95 میلیون متر مکعب آب سد مهاباد به بخش کشاورزی اختصاص یافته است گفت: درسالجاری تاکنون حدود 12 میلیون مترمکعب آب در دو نوبت برای کشاورزی مصرف شده  و 83 میلیون متر مکعب باقیمانده  هم در چهار نوبت مصرف خواهد شد.

انتهای پیام/ع

افزایش حجم آب سد مهاباد نسبت به مدت مشابه پارسال

برچسب ها: سد مهاباد ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.