مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام گفت: یکی از اساسی‌ترین دغدغه های بنیاد اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر است و یکی از راه‌های گره‌گشا برای ایجاد شغل برای متقاضیان شاهد و ایثارگر، کارآفرینی و خوداشتغالی است.

ازاولویت های بنیاد شهید اشتغال ایثارگران است‌

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام;سلیمان رستمیان در نشست کارگروه اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت: یکی از اساسی‌ترین دغدغه های بنیاد اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر است و یکی از راه‌های گره‌گشا برای ایجاد شغل برای متقاضیان شاهد و ایثارگر، کارآفرینی و خوداشتغالی است.
وی افزود: بعد از دفاع مقدس بحث معیشت ایثارگران در زمینه های مختلف در حال انجام و در برخی موضوعات به اتمام رسیده است اما آنچه امروز در بنیاد به‌عنوان چالش مطرح است، بحث اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر است که برای این مهم همه متولیان کشور در نظام مقدس جمهوری اسلامی موظف به اقدام و حل این چالش هستند.
رستمیان اضافه کرد: طبق ماده 21 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مقرر است 25 درصد از سهمیه استخدامی‌های دستگاه‌ها به ایثارگران اختصاص داده شود که از طرفی با حجیم شدن دولت، رویکرد دولت به کوچک و چابک سازی بدنه دولت است که با این تفاسیر نباید منتظر جذب متقاضیان شاهد و ایثارگر در بدنه دولت بود.
مدیرکل بنیاد گفت: تسهیل صدور مجوزها از سوی دستگاه‌های متولی و فعال‌سازی مشاغل خانگی با اعتبار کافی، فعال‌سازی مراکز مشاوره شغلی و ارائه راهکار صحیح شغلی با توجه به ظرفیت فرد متقاضی، استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی در بحث صنعت و کشاورزی در شهرستان‌ها با اطلاع رسانی صحیح و توجیه متقاضیان شاهد و ایثارگر از دیگر راه‌های ممکن برای ایجاد اشتغال در حوزه شاهد و ایثارگر است.
وی اظهار کرد: ترغیب و تشویق متقاضیان شاهد و ایثارگر برای شرکت در کلاس‌های فنی و حرفه‌ای در شهرستان‌ها با نیازهای شغلی روز جامعه و استفاده از تسهیلات ادارات فنی و حرفه‌ای در شهرستان‌ها از دیگر راه‌های اشتغال‌زایی با توجه به توانمندی فردی و تحصیلی در حوزه شاهد و ایثارگر است.

 

انتهای پیام/اس

 

 

اشتغال ایثارگران از دغدغه های بنیاد شهید

برچسب ها: دفاع مقدس ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.