مدیر فناوری اطلاعات شرکت ملی گاز ایران گفت: با هدف کاهش مراجعات حضوری مشترکین سامانه امور مشترکین شرکت ملی گاز با نام سامگ راه اندازی می شود.

سامانه امور مشترکین شرکت ملی گاز با نام سامگ تا سه ماه آینده راه اندازی می شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  روح الله نوریان در جمع کارکنان امور فناوری پالایشگاه شهیدهاشمی نژاد سرخس گفت: در برنامه ششم توسعه به بحث دولت الکترونیک تاکید ویژه‌ای شده است و یکی از سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه، کسب رتبه برتر دولت الکترونیک در منطقه است.

وی گفت: از جمله وظایف فناوری اطلاعات در برنامه ششم توسعه، بحث زیرساخت‌ها و شبکه ملی اطلاعات است و کلیه دستگاه‌های اجرایی باید شرایطی را فراهم کنند تا وب سرویس‌ها در بستر شبکه ملی اطلاعات بدون حضور مراجعان به آحاد جامعه ارائه شود.

مدیر فناوری اطلاعات شرکت ملی گاز ایران افزود: در برنامه پیش بینی شده که مراجعات حضوری مردم به دستگاه‌های دولتی دوازه و نیم درصد کاهش و معاملات الکترونیک هر سال هفت و نیم درصد افزایش پیدا کند که این اقدام سبب شفافیت بیشتر و ارتقاء نظام سلامت خواهد شد.

نوریان گفت: شرکت ملی گاز ایران با هدف خدمت رسانی به مردم در بستر دولت الکترونیک گام‌های موثری در این زمینه برداشته که از جمله ان‌ها می‌توان به اخذ خدمات الکترونیک از بنیاد شهید در رابطه با وضعیت ایثارگری کارکنان، با وزارت علوم در رابطه با استعلام مدارک تحصیلی، با ثبت احوال در رابطه با مدارک هویتی و شرکت پست در رابطه با احراز کدپستی و اطلاعات مکان مشتری اشاره کرد.

وی افزود: شرکت ملی گاز ایران با هماهنگی سازمان فناوری اطلاعات سامانه امور مشترکین شرکت ملی گاز با نام سامگ را تا سه ماه آینده در بستر دولت همراه راه اندازی خواهد کرد تا ضمن کاهش مراجعات حضوری مشترکین، 22 فرآیند خدمات به مشتریان تحت همین سامانه ارائه شود.

مدیر فناوری اطلاعات شرکت ملی گاز ایران گفت: در حال حاضر در بعضی از استان‌های کشور با توجه به ضریب نفوذ اینترنت و فناوری اطلاعات، مبادلات الکترونیکی و پرداخت قبوض تا سقف 70 درصد افزایش یافته و در بعضی دیگر از استان‌ها نفوذ و پوشش کمتر است.

نوریان خاطر نشان کرد: امروزه حوزه اطلاعات و ارتباطات در همه لایه‌های زندگی مردم و کسب و کار‌ها ورود پیدا کرده و به عنوان یک ابزار توانمند ساز می‌تواند سبب ارتقاء همه حوزه‌ها شود.

وی گفت: امروزه نمی‌توانیم هیچ حوزه‌ای را بدون حضور فناوری و آی تی متصور شویم ضمن اینکه حوزه ICT شاهد سرعت در انجام کارها، کاهش هزینه‌ها و ایجاد ارزش افزوده شده است.

انتهای پیام//م. ه.
 

راه اندازی سامانه سامگ در شرکت ملی گاز

برچسب ها: اینترنت ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.