وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از ایجاد شبکه اطلاع‌رسانی شرکت‌های دانش بنیان در وزارت علوم خبر داد.

ایجاد شبکه اطلاع‌رسانی شرکت‌های دانش بنیان در وزارت علومبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه بوعلی سینا همدان گفت: روابط عمومی ها نقشی اساسی در اطلاع رسانی دارند و باید در حوزه تولید خبر به منبعی موثق تبدیل شوند و مرجعی در زمینه کنترل صحت اخبار در حوزه های مختلف باشند.

وی بابیان اینکه هم جایگاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و هم انتظاراتی که از این مجموعه وجود دارد نوآوری و فناوری و پژوهش در حوزه مورد نظر را مورد تاکید قرار داده است، گفت: بهره مندی از ظرفیت روابط عمومی ها نقش مهمی در تحقق انتظارات و اتصال این دو حوزه به هم دارد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر استفاده از فناوری های جدید در عرصه اطلاع رسانی، گفت: کانالهای اطلاع رسانی به ویژه در خانواده علوم و پژوهش باید حفظ و تقویت شود.

غلامی با اشاره به بهره مندی از ظرفیت جوانان در تقویت حوزه روابط عمومی و اطلاع رسانی، گفت: مجموعه روابط عمومی باید برای رئیس و هیئت رئیسه هر مجموعه جا بیفتد که این از هنر روابط عمومی است.

وی با بیان اینکه دانشگاه ها و مراکز علمی تحقیقاتی دستاوردهای بسیاری دارند که باید با کار کارشناسی و درجه اهمیت منتشر شوند، گفت: سطح انتشار و تکنولوژی انتشار نیز باید در این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه باید شبکه اطلاع رسانی شرکت های دانش بنیان در وزارت علوم ایجاد شود، عنوان کرد: دانشگاه ها و دانشجویان ظرفیت مهمی در وزارت علوم هستند و هیچ مجموعه ای این میزان تخصص و توانمندی را دراختیار ندارد بنابراین باید مورد استفاده قرار گیرند که همکاری نزدیک با واحدهای فرهنگی دانشگاه در استفاده از این ظرفیت کمک خواهد کرد.

غلامی بابیان اینکه توسعه پارکها و مراکز رشد در دستور کار وزارت علوم قرار دارد، گفت: تبدیل علم به فناوری باید با قوت بیشتری صورت گیرد.

انتهای پیام/ب

شبکه اطلاع‌رسانی شرکت‌های دانش بنیان در وزارت علوم ایجاد می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.