رئیس پارک علم و فناوری استان همدان از بررسی 61 پرونده ثبت اختراع در پارک علم و فناوری استان همدان خبر داد.

بررسی 61 پرونده ثبت اختراع در  پارک علم و فناوری همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مجید کزازی، رئیس پارک علم و فناوری استان همدان با اشاره به عملکرد پارک علم و فناوری استان  در سال گذشته گفت:  در حوزه ارائه خدمات مالکیت فکری 84 پرونده واصله از اداره ثبت اختراع داشته‌ایم که از این تعداد 39 اختراع ثبت و 61 پرونده ثبت اختراع مورد بررسی قرار گرفته است.

وی به ارائه خدمات آزمایشگاهی اشاره کرد و افزود:  2 هزار و 492 تعداد آزمایش های انجام شده در پارک علم و فناوری بوده که 105 نفر دریافت‌کننده خدمات آزمایشگاهی بوده‌اند.

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان اظهار داشت: پارک علم و فناوری دارای دو آزمایشگاه است که شامل آزمایشگاه زیست فناوری و آزمایشگاه سفال و سرامیک است.

وی با اشاره به اینکه 54 شرکت دانش‌بنیان در استان همدان وجود دارد، خاطر نشان کرد: یک‌هزار و 562 میلیارد ریال میزان فروش داخلی شرکت‌های دانش‌بنیان استان همدان در سال گذشته بوده که میزان کل فروش خارجی شرکت‌های دانش‌بنیان استان همدان را به 1.5 میلیون دلار رسانده است.

کزازی به  میزان کل اشتغال شرکت‌های دانش‌ بنیان در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: در سال 96، یک‌هزار و 241 شغل توسط شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شده که توانسته 16 شرکت در سال 96 تاییدیه شرکت‌های دانش بنیان را أخذ کند.

وی با اشاره به حمایت‌های مالی و بهره‌مندی از معافیت‌های مالیاتی پارک علم و فناوری خاطرنشان کرد: تاکنون 28 مجوز فناوری صادر شده که از این تعداد 15 معرفی‌نامه دارای معافیت مالیاتی است.

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان یادآور شد: در سال گذشته 5 هزار و 141 میلیون ریال حمایت مالی از واحدهای فناور مستقر از محل منابع مالی پارک علم و فناوری استان همدان انجام شده و تصویب أخذ تسهیلات مالی از صندوق فرآوری و شکوفایی 5 هزار و 250 میلیون ریال بوده و جذب منابع مالی از سایر بانک ها و موسسات مالی و اعتباری نیز به یک هزار و 200 میلیون ریال رسیده است.

وی در خصوص ارائه خدمات بازاریابی، جذب سرمایه‌گذار و تجاری‌سازی پارک علم و فناوری نیز ادامه داد: سال گذشته سه جلسه در اتاق سرمایه برگزار و 11 طرح در این جلسات در اتاق سرمایه ارائه شده است.

کزازی در زمینه حضور پارک علم و فناوری در نمایشگاه های عمومی و تخصصی اضافه کرد: پارک علم و فناوری در پنج نمایشگاه عمومی توانسته تاکنون شرکت کند و 100 شرکت نیز توانسته‌اند در طرح‌های نمایشگاه عمومی حضور یابند البته در سال گذشته پارک علم و فناوری توانسته در چهار نمایشگاه تخصصی با 19 طرح شرکت کند.

وی با بیان اینکه پارک در حوزه آموزش، مشاوره نظارت و هم اندیشی نیز تاکنون 22 دوره آموزشی را برگزار کرده است، گفت: از این تعداد دوره آموزشی هشت دوره به صورت آموزش ملی برگزار شده و 2 هزار و 855 نفرساعت در این دوره‌ها آموزش دیده‌اند.

انتهای پیام/ج

61 پرونده ثبت اختراع در پارک علم و فناوری همدان بررسی شده است

 

برچسب ها: اختراع ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.