جشنوراه رویش زاگرس با معرفی برگزیدگان در همدان به کار خود پایان داد.

برگزیدگان جشنواره رویش زاگرس در همدان به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛به گفته دبیر جشنواره شرکت‌کنندگان در زمینه کامپیوتر، مکانیک، مهندسی پزشکی، ماشین‌آلات کشاورزی، شیمی و مواد، برق و الکترونیک، عمران و تأسیسات و صنایع غذایی اختراعات خود را به نمایش گذاشتند.

 آقای اسماعیل فیضی با بیان اینکه از 100 طرح 10 طرح برگزیده شدند افزود : طرح های برتر پس از بررسی های نهایی در تهران یک ماه بعد اطلاع رسانی می شود.

 او با بیان اینکه مخترعان اختراعات خود را در 100 غرفه نیز به نمایش گذاشتند خاطرنشان کرد : در بخش تجاری سازی 2 غرفه و بخش عادی 3 غرفه انتخاب شدند.

دبیر جشنواره با بیان اینکه کسانی که برای نخستین بار در این جشنواره اختراعات خود را به نمایش می‌گذارند در صورت انتخاب شدن در سطح سه قرار خواهند گرفت تصریح کرد : منتخب امکان استقرار طرح در پارک علم و فناوری و تأسیس شرکت مرتبط با اختراع را دریافت می‌کند

 آقای اسماعیل فیضی با اشاره به اینکه 70 درصد اختراعات از سال 90 تاکنون کاهش یافته است تاکید کرد : ترس از افشای اختراع وکاهش امتیازات تشویقی از علت های مهم کاهش اختراعات در سال های اخیر است.

جشنواره «رویش زاگرس» در ۸ پهنه و هرسال در یکی از استانهای  لرستان، کرمانشاه، همدان، ایلام و کردستان برگزار می‌شود

انتهای پیام/ب




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.