رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از افزایش ۷۵ درصدی ظرفیت خوابگاهی کشور در برنامه ششم توسعه خبر داد.

75 درصد به فضای خوابگاهی باید اضافه شودمجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص رسیدگی به وضع خوابگاه‌های دانشجویی گفت: خوشبختانه درمورد خوابگاه‌های دانشجویی گام‌های اساسی برداشتیم و سعی کرده‌ایم خوابگاه ها در شان دانشجویان باشند.

وی  به تعداد خوابگاه های موجود در سراسر کشور اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر در مجموع  در دانشگاه های دولتی و فنی و حرفه ای 1016 باب خوابگاه مجردی داریم که از این تعداد 921 ساختمان آن ملکی و 95 ساختمان باقی مانده اجاره ای و وقفی است.

 رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم اضافه کرد: با مجوز شورای نظارت وزارت علوم  در کنار این خوابگاه ها  321 سرای غیردولتی داریم که در حال حاضر این تعداد سراها  دارای مجوز  و فعال  هستند.

وی اضافه کرد: متاسفانه در برنامه پنجم توسعه با منع خوابگاه سازی رو به رو بودیم که با برنامه ریزی سازمان بودجه گشایشی‌ در این زمینه برای  برنامه ششم توسعه صورت گرفت و توانستیم فضای خوابگاهی‌ را توسعه دهیم.

حداقل به 10 درصد افزایش سرانه خوابگاهی نیاز داریم

صدیقی عنوان کرد: در حال حاضر ما با همین شرایط فشرده که دانشجوها در خوابگاه ها ساکن هستند حداقل  10 درصد باید به مجموعه خوابگاهی اضافه کردیم  تا به شرایط مطلوب تری برسیم همچنین  یکی از برنامه های ما در برنامه ششم توسعه افزایش   75درصدی   ظرفیت خوابگاهی است.

وی در خصوص وضعیت خوابگاه های دانشجویی از نظر کیفیت گفت: در سال گذشته 64 خوابگاه اورژانسی با  رتبه پنج وجود داشت و  با تامین اعتبار  خوشبختانه اوضاع این خوابگاه‌ها روبه بهبود است، همچنین امسال حدود 500 خوابگاه در رتبه سه و چهار بودند که با مشارکت صندوق رفاه دانشجویان سعی کردیم 80 درصد آنها را ارتقا دهیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم تصریح کرد: در سال 95 خوابگاه های رتبه پنج را در اولویت قرار دادیم که با مشارکت صندوق رفاه دانشجویان توانستیم مقدار بالایی از این خوابگاه ها را ارتقاء دهیم  و در سال گذشته هم توانستیم مقدار باقی مانده را به شرایط مطلوب و به رتبه یک و دو برسانیم.

صدیقی اضافه کرد: در سال 96 هم 55 درصد خوابگاه های ما دارای رتبه سه و چهار بودند  که بخش زیادی از خدمات را روی این خوابگاه ها گذاشتیم و توانستیم با کمک خود دانشگاه تا حدی آنها را  ارتقاء دهیم و مابقی خوابگاه ها را  تا پایان امسال به شرایط مطلوب برسانیم.

43 درصد خوابگاه های کشور رتبه یک یا دو دارند

وی اضافه کرد: مابه  ساخت 200 سرای دانشجویی نیاز داریم تا 50 هزار دانشجوی متقاضی را در این سراها اسکان دهیم که قطعا این امر در برنامه ششم امکان پذیر است.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم یادآورشد: در حال حاضر حدود 43 درصد خوابگاها دارای رتبه یک و دو هستند و نیمی از آنها هم نیاز به ارتقاء دارند که امیدواریم  عمده خوابگاه های باقی مانده را به رتبه مطلوب برسانیم، یکی از برنامه های ما برای سال آینده این است که با اعتبارات مطلوب هیچ خوابگاهی در شرایط نامساعد نباشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار