وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم برداشت موانع تولید در حوزه فرهنگ و ورود ظرفیت مردمی به این عرصه تاکید کرد.

توسعه پایدار و همه جانبه بدون فرهنگ و هنر اتفاق نمی افتدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛سید عباس صالحی  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه  گفت: زیر ساخت توسعه اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی فرهنگ و هنر است و اگر در زیرساختها اتفاقات مثبتی بیفتد بدون شک راه برای دیگر اتفاقات خوب باز خواهد شد.

وی اظهار داشت: توسعه پایدار و همه جانبه بدون فرهنگ و هنر اتفاق نمی افتد و این مهم توسط اصحاب هنر اتفاق می افتد و مدیران و کارکنان فرهنگ و هنر وظیفه دارند اصحاب هنر را دور هم جمع کنند.

صالحی کارکنان فرهنگ و ارشاد را به نخ تسبیح حلقه فرهنگ کشور تشبیه کرد و بیان داشت: در این راستا با انگیزه و انرژی کار کردن یکی از نکات بسیار مهم محسوب می شود و انرژی منفی بین آنها سبب می شود اصحاب هنرهم احساس ناخوشایندی داشته باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: یکی از کارهایی که باید روی آن مفاهمه کنیم در  ۸ پروژه تقویت ظرفیت مردمی است که بیشتر وارد عرصه فرهنگ و هنر شوند دولت ها نمی توانند به تنهایی نه در منبع و نه در تصدی امور، منابع پایداری برای فرهنگ و هنر باشند لذا باید در جهتی حرکت کنیم که مردم را به عرصه فرهنگ و هنربیشتر وارد کنیم و سهم آنها را هم در منابع و هم در اجرا حداکثری کنیم.

جعفری تاکید کرد: رویکرد استان گرایی و عدالت استانی یا" ایران فقط تهران نیست" به عنوان یک رویکرد برای من مهم است و اعتقاد دارم پروژه های مختلف و تخصیص اعتبارات را به سمت مصرف در غیر تهران پیش ببریم در استان کرمانشاه در پی امضاء تفاهم نامه یک فرصت برای حل مشکلات به وجود خواهد آمد تا بتوانیم به طرف شرایط بهتر در حوزه عدالت اجتماعی حرکت کنیم.

صالحی یادآور شد: رویکرد نشاط و امید آفرینی اجتماعی از نظر رهبر و رئیس جمهور مورد تایید است و به عنوان رویکرد حتما در برنامه های ملی و استانی مورد تعلق جدی است.

وی افزود: پس از حادثه زلزله این مسئله در مناطق زلزله زده بیشتر محسوس بود و از استان های مختلف جهت ایجاد نشاط گروههای مختلف هنری در این مناطق حضور پیدا کردند.

 

انتهای  پیام/ز

 

رویکرد نشاط و امید آفرینی اجتماعی  کورد تایید  رهبر و رئیس جمهور  است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.