برگزاری هفته های فرهنگی استان فرصتی برای آشنایی هرچه بیشتر اقوام ایرانی با یکدیگر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:برگزاری هفته های فرهنگی استان فرصتی برای آشنایی هرچه بیشتر اقوام ایرانی با یکدیگر است.

سید محمدرضا موالی زاده در حاشیه بازدید از برنامه ها و نمایشگاه "هفته فرهنگی کرمانشاه در جزیره قشم اظهار کرد: این برنامه ها در نهایت تقویت انسجام ملی را رقم خواهد زد.

وی گفت: برگزاری هفته های فرهنگی فرصت مناسبی است تا اقوام مختلف ایرانی بتوانند گنجینه غنی و پربار فرهنگی خود را به یکدیگر معرفی کنند.

  مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
اظهار کرد: اجرای این برنامه ها موجب می شود تا اقوام کشور با فرهنگ، آداب و رسوم، گویش و ادبیات و هنرهای بومی یکدیگر آشنا شوند و این آشنایی می تواند بسیار به افزایش و ارتقا انسجام ملی کمک کند.

موالی زاده به گوناگونی خلقت اقوام و گروه های مختلف و بیان این تفاوت در قرآن کریم اشاره کرد و افزود: این تفاوت ها در خلقت که تعمدی است خلق زیبایی می کند و مقدمه ای برای کنجکاوی گروه ها و اقوام مختلف برای آشنایی با یکدیگر است و این آشنایی زمینه نزدیکی انسان ها با یکدیگر را فراهم می کند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: موسیقی و صنایع دستی که در غرفه های نمایشگاه عرضه شده، نشان دهنده هنر اصیل و اثر گذار استان کرمانشاه است که برای هر بیننده و شنونده ای جذابیت داشته و اثرگذار است.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.