مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری اولین جشنواره ملی "اقوام ایرانی" در پایان دی ماه سال جاری در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ابراهیم رحیمی زنگنه با اشاره به حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جشنواره، گفت: به دلیل مشخص نبودن زمان دقیق سفر وزیر ارشاد به استان، این برنامه 27 یا 28 دی ماه بسته به زمان سفر وزیر ارشاد برگزار می‌شود که با نزدیک شدن به زمان برگزاری، تاریخ دقیق برگزاری آن در یکی از این دو روز مشخص می‌شود.


وی افزود: این جشنواره به مدت پنج روز برگزار شده و تمام اقوام ایرانی از سراسر کشور در آن حضور خواهند داشت.

رحیمی زنگنه از برگزاری سه بخش موسیقی، نمایش و مد و لباس اقوام ایرانی در این جشنواره خبر داد واظهار کرد: قرار است در این جشنواره 15 گروه در بخش موسیقی و 15 گروه در بخش نمایش از اقوام مختلف ایرانی برنامه اجرا کرده و 15 غرفه مد و لباس اقوام ایرانی نیز در طول مدت جشنواره برپا شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در هر یک از بخش‌ها پنج گروه از استان کرمانشاه حضور خواهند داشت.تاکنون 200 اثر نمایشی و موسیقی اقوام به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که با داوری آثار، برگزیدگان آنها در کنار برگزیدگان بخش مد و لباس در پایان جشنواره تجلیل می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه این جشنواره برای اولین‌بار در استان کرمانشاه برگزار می‌شود، هدف از برگزاری آن را آشنایی هر چه بیشتر مردم با آداب و رسوم و فرهنگ اقوام ایرانی و تاکید بر ضرورت حفظ این آداب و رسوم و از طرفی تاکید بر حفظ وحدت هرچه بیشتر اقوام ایرانی عنوان کرد.

رحیمی‌زنگنه یادآور شد: در کنار برپایی جشنواره نشست‌های تخصصی با موضوعات قوم شناسی، فرهنگ شناسی و زبان شناسی با حضور اساتید برجسته کشوری برگزار می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه این جشنواره را می‌توان به نوعی بین المللی نیز دانست، گفت: در این جشنواره در کنار اقوام ایرانی، گروه‌های موسیقی محلی و بومی برخی کشورها که در جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر حضور داشتند نیز اجرای برنامه خواهند داشت.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.