در لایحه بودجه سال آینده اعتباری برای ادامه ساخت کتابخانه مرکزی کرمانشاه در نظر گرفته نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ به گفته مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه، در لایحه بودجه سال آینده نیز اعتباری برای ادامه ساخت کتابخانه مرکزی کرمانشاه در نظر گرفته نشده است.

معصومه حسنی‌خونسار با اشاره به ارسال نامه ای از سوی استانداری به دولت( رئیس سازمان برنامه و بودجه) در خصوص تخصیص اعتبار برای ادامه ساخت این پروژه مهم در کلانشهر کرمانشاه، اظهار کرد: هنوز هیچ پاسخی در این خصوص دریافت نشده است، ضمن اینکه در لایحه بودجه سال 96 نیز سهمی برای این کتابخانه در نظر گرفته نشده است.

حسنی‌خونسار در خصوص آخرین روند ساخت کتابخانه مرکزی کرمانشاه نیز توضیحاتی داد و اظهار کرد: پیشرفت فیزیکی کتابخانه مرکزی کرمانشاه 32 درصد است و ساخت آن از سال 1391 تاکنون متوقف است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه ادامه داد: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این کتابخانه 20 میلیارد تومان برآورد شده که به محض دریافت اعتبار ادامه روند ساخت کتابخانه مرکز کرمانشاه از سر گرفته خواهد شد.

حسنی‌خونسار ساخت کتابخانه مرکزی را جزو ضرورت‌های کلانشهر کرمانشاه دانست و تاکید کرد: کتابخانه مرکزی نماد فرهنگی هر شهر و یکی از زیرساخت‌های توسعه فرهنگی به شمار می‌رود که متاسفانه شهر کرمانشاه به عنوان یک کلانشهر از آن محروم است.

به گزارش ایسنا منطقه کرمانشاه، پیش از این یوسف شاه حسینی معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه، نیز در جلسه انجمن عمومی کتابخانه های استان بر لزوم پیگیری برای تعیین تکلیف اعتبارات پروژه کتابخانه مرکزی کرمانشاه و تکمیل آن تاکید کرده بود.

شاه‌حسینی با اشاره به لزوم تسریع در تعیین تکلیف اعتبارات کتابخانه مرکزی کرمانشاه به منظور اتمام ساخت این پروژه گفته بود: باید نحوه تخصیص اعتبارات این پروژه ملی که نقش موثری در توسعه فرهنگ کتابخوانی دارد، از سوی سازمان برنامه و بودجه و یا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشخص شود.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.