مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: برنامه‌های بزرگداشت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی در خراسان شمالی شریح شد.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛، محمد سویدانلویی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: امسال به دلیل مصادف شدن ایام ماه مبارک رمضان با روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی برنامه‌های این اداره کل از امروز ۲۴ اردیبهشت، آغاز خواهد شد.
سویدانلویی افزود: نمایشگاه عکس از کاووش‌های باستان شناسی و بنا‌های مرمت شده از تاریخ ۲۵ اردیبهشت تا ۳۰ اردیبهشت در تالار مجموعه مفخم بجنورد برگزار می‌شود.
وی گفت: در این ایام کارگاه‌های آموزشی آشنایی با مراحل کاوش‌های باستان شناسی، کارگاه آموزشی سفال گری در مدارس ابتدایی، آشنایی با مراحل کاوش‌های باستان شناسی برای عموم و کارگاه یک روزه آشنایی با خشت و گل برای دانشجویان معماری دانشگاه اسفراین در شهر تاریخی بلقیس برگزار می‌شود.
محمد سویدانلویی به اعطای مجوز و رونمایی از اشیای مجموعه مردم شناسی بخش خصوصی کرمانج در روستای اوغاز اشاره کرد و افزود: تور یک روزه بازدید همکاران از سایت موزه بندیان درگز، بزرگداشت روز حکیم ابولقاسم فردوسی در بنای تاریخی باغمزار شهرستان گرمه، اجرای شب فرهنگی در موزه مردم شناسی شهرستان جاجرم و چاپ ویژه نامه و طراحی و چاپ پوستر و بنر از دیگر برنامه‌های هفته میراث فرهنگی است.
انتهای پیام/ط


برگزاری نمایشگاه عکس در بجنورد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.