مدیرکل پیشگیری مردمی و مشارکت‌های مدنی قوه قضاییه گفت : اگر بخواهیم حجم پرونده‌ها در دادگستری کاهش یابد و آسیب‌های اجتماعی کم شود و اگر می‌خواهیم 15 میلیون پرونده در دادگستری کم شود باید از ظرفیت‌های مردمی استفاده شود.

برای کاهش حجم پرونده‌ها در دادگستری باید از ظرفیت‌های مردمی استفاده شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد : سید علی رفاهی در همایش منطقه‌ای دیده بانان پیشگیری از وقوع جرم افزود: تعداد ۲۷ هزار نفر در سامانه سجام ثبت نام کردند و بیش از هزار گزارش دریافت کردیم و اگر گزارش مستند و دقیق برای ما بیاید روز بعد روی میز مسئول مربوطه قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: دیده بانان و ناظرین پیشگیری از وقوع جرم یک نوع نظارت مردم بر مردم و نظارت مردم بر مسئولین است که سامانه سجام این امر مهم را انجام خواهد داد.

مدیرکل پیشگیری مردمی و مشارکت‌های مدنی قوه قضاییه گفت: سامانه سجام می‌خواهد مطالبه گری و نظارت قوه قضاییه را احیا کند و هر مسئولی که وظیفه در قانون دارد سجام این تکلیف را مشخص می‌کند.

رفاهی افزود: امیدواریم سامانه سجام را در مراکز گسترش دهیم و نظارت باید طوری باشد که کسی که مرتکب جرم می‌شود بداند چشم بینایی هست که او را می‌بیند.

وی ادامه داد: هر شهروند یک دیده بان پیشگیری از وقوع جرم است و هر فرد که عضو این سامانه می‌شود باید آموزش ببینند.

مدیرکل پیشگیری مردمی و مشارکت‌های مدنی قوه قضاییه گفت : به دیده بان پیشگیری از وقوع جرم اگر اشکال و ایرادی در گزارشش باشد به او می‌گوییم که گزارشش چه ایراداتی دارد تا در مراحل بعدی آن نواقص را رفع کند و دیده بانان پیشگیری باید آموزش لازم را ببینند.

رفاهی در ادامه گفت : اقدام دیگری که در دستور کار داریم این است که ستاد پیشگیری از وقوع جرم در شهرستان‌ها شکل بگیرد که پنج کارگروه در آن در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در هسته بندی دیده بانان باید بر مبنای تخصص هسته بندی شوند و انشالله این دیده بانان را نیز در ادارات خواهیم داشت.

مدیرکل پیشگیری مردمی و مشارکت‌های مدنی قوه قضاییه گفت : اولویت الان ما بیشتر تکیه بر جرایم علیه منابع طبیعی، زمین خواری، تخریب محیط زیست، حوادث حوزه کارگری است که اقدامات قبل از وقوع جرم گزارش داده شود.
 
 
انتهای پیام // ف.غ
 
 
 

هر شهروند یک دیده بان پیشگیری از وقوع جرم است

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.