دادستان مشهد گفت : نحوه اطلاع رسانی در سامانه سجام نباید رنگ و بوی سیاسی داشته باشد؛ باید به مشکلات رسیدگی شود و نه فقط به آن بعنوان یک فعالیت سیاسی و حزبی به نفع شخص یا اشخاصی نگاه شود.

باید به سامانه سجام فارغ از نگاه سیاسی، قومی و محله‌ای نگاه شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ دادستان مشهد در همایش منطقه ای دیده بان پیشگیری از وقوع جرم گفت : امیدواریم بتوانیم در سامانه سجام از اشخاص حقیقی و حقوقی استفاده کنیم و توقعی که از این سیستم داریم این است که با جدیت تمام به اخبار و اطلاعات ترتیب اثر داده شود.

صادقی افزود : اگر شهروند موردی را در این سیستم اطلاع رسانی می‌کند به آن ترتیب اثر داده شود و به فرد نیز اطلاع رسانی شود که او هم دلگرم شود و باعث همکاری بعدی او شود.

وی ادامه داد: درسامانه جامع اطلاعاتی مردمی سجام همه می‌توانند در ساختن جامعه‌ای عاری از جرم سهیم باشیم و زمانی می‌توانیم دیده بان صادق و امینی باشیم که نگاه‌های حزبی و قومی و محله‌ای را کنار بگذاریم و فقط آن را بعنوان موضوعی که مشکل ایجاد کرده ببینیم.


دادستان مشهد گفت: در ادارات نیز باید به فکر ایجاد ناظرین پیشگیری از وقوع جرم باشیم؛ این کار باعث می‌شود مسئولین در کار کوتاهی نکنند و نسبت به ارباب رجوع رفتار درستی داشته باشند.

صادقی افزود: این شبکه و سامانه ظرفیت آن را دارد که بصورت ملی استفاده شود و فقط مختص به قوه قضاییه نباشد و هر فردی که گلایه‌ای نسبت به سازمان و یا اداره‌ای داشته باشد از این طریق نارسایی‌ها و کوتاهی‌ها را اطلاع رسانی و منعکس کند.
 

بیش از ۸۰ درصد آسیب های اجتماعی در مرکز استان اتفاق می افتد

 

مرتضوی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی نیزدر این مراسم گفت: ظرفیت خوبی در استان وجود دارد و رابطین و ناظرین اقدامات ارزشمندی چه در مسائل حاشیه شهر مشهد و چه در مناسبت های خاص داشته اند .

 

وی افزود : تعداد دو هزار ۷۸۷ نفر در سامانه سجام در خراسان رضوی ثبت نام کرده اند که ۷۰ درصد دیده بانان پیشگیری از وقوع جرم در عرصه های عادی، تخصصی ساماندهی شدند .

 

مرتضوی ادامه داد : تعداد ۲۰۵ گزارش نیز در این سامانه در رابطه با موضوعات محیط زیست ، زمین خواری ، صنعت و اصناف به ثبت رسیده است .

 

معاون اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: از تعداد افرادی که در سامانه سجام خراسان رضوی ثبت نام کردند دو هزار و ۲۳۹ نفر مرد و ۵۴۸ نفر خانم هستند که در ۶۸ هسته تخصصی ساماندهی شدند که ۴۸ هسته در مرکز استان و ۲۰ هسته در شهرستانها تشکیل شده است.

 

وی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد آسیب های اجتماعی در مرکز استان اتفاق می افتاد، افزود : یک هزارو ۷۶۰ نفر از این دیده بانان در مشهد ، ۲۶۵ نفر در بجستان ، ۹۴ نفر در تربت حیدریه ، ۷۵ نفر در نیشابور، ۵۲ نفر کلات، ۵۲ نفر در جغتای ،۵۱ نفر قوچان ، ۴۱ نفر سبزوار فعالیت می کنند.

 

مرتضوی ادامه داد : تلاش مان این است که ارتباط سمن ها را با پیشگیری از وقوع جرم بیشتر برقرار کنیم و در حال حاضر هر چهار و پنج سمن در مورد یک موضوع پیشگیری از وقوع جرم فعالیت می کنند.

 

معاون اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت : یکی از موضوعاتی که به سمن ها واگذار شده است موضوع اعتیاد است و فقط بعد نظارتی با سازمان مربوطه خواهد بود.

 

وی افزود: هر چند به مردم اعتماد و اعتقاد داشته باشیم نتیجه خوب و اثر بخشی خواهد داشت و هر چه بیشتر مردم در موضوع پیشگیری از وقوع جرم دخالت داشته باشند نتیجه بهتری خواهیم گرفت و دولت باید فقط نقش نظارتی داشته باشد.

 

 

۱۱۴ نفر دیده بان در سامانه سجام خراسان جنوبی ثبت نام کرده اند

 

حجت السلام و المسلمین وحدانی نیا معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم خراسان جنوبی گفت : دشمن می خواهد که افراد جامعه نسبت به مسائل کم مسئولیت و بی مسئولیت بار بیایند و با این شعار که به کسی ربطی ندارد و یا به من چه ، نسبت به جریانات و مسائلی که باعث ایجاد آسیب یا حادثه می شود کم اهمیت و بی تفاوت باشند.

 

وی افزود : در عصر ما چیزی که نمود بیشتری پیدا کرده است کمبود معرفت و شناخت است و برای آن که هویت واقعی ما پنهان شود و فقط توجه به ظاهر و عوامل مادی داشته باشیم تا هویت واقعی شناخته نشود .

 

 

حجت السلام و المسلمین وحدانی نیا ادامه داد : برای پیشگیری از وقوع جرم ما به عنوان دیده بان نیازمند شناخت هویت واقعی خودمان هستیم که باید به آن روی بیاوریم .

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم خراسان جنوبی گفت : باید تلاش کنیم که مروج دیده بانی برای دیگران باشیم و اینکه افراد احساس مسئولیت داشته و به اطرافشان توجه داشته باشند .

 

وی افزود: در خراسان جنوبی۱۱۴ نفر دیده بان در سامانه سجام ثبت نام کردند و کارگاه های آموزشی نیز برای آنها برگزار شد .

 

باید در دستگاه های اجرایی دیده بان داشته باشیم

 

دکتر محجوب معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی گفت : باید با دیده بانان و ناظرین پیشگیری از وقوع جرم ارتباطات مستقیم برقرار شود و تنها محدود به فضای مجازی نشود و این ارتباطات باعث استفاده هر چه بیشتر از دانش و تجارب آنها خواهد بود .

 

وی افزود : باید در دستگاه های اجرایی دیده بانی  داشته باشیم که مثلا اگر اختلاسی انجام شده قبل از فرار لو برود و نه اینکه اختلاس شود و فرد فرار کند و زمانی که دیده بانان نتیجه کار خود را ببینند لذت می برند که خبر موثقی را که اطلاع داده است به ثمر نشسته است.

 

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی ادامه داد: تعداد ۲۳۴ نفر دیده بان در سامانه سجام خراسان شمالی ثبت نام کردند که ۱۹۳ نفر آقا و ۴۱ نفر خانم هستندکه بیشترین تعداد به ترتیب بجنورد، شیروان و آشخانه بوده است.

 

انتهای پیام // ف.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار