سفیر فلسطین در آمریکا ضمن انتقاد از انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی، هشدار داد این اقدام موجب تشدید مناقشات در منطقه می‌شود.

انتقاد سفیر فلسطین در آمریکا از افتتاح سفارت آمریکا در قدسبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، حسام زوملت، سفیر فلسطین در آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد: انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس نشانی از پایان دوره حمایت واشنگتن از راه‌حل دو جانبه برای مناقشه فلسطین و اسرائیل است و سبب تشدید تعارضات مذهبی بیشتر در منطقه می‌شود.

سفیر فلسطین در آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: انتقال امروز سفارت آمریکا به قدس به جای کمک به ایجاد صلح تنها به مناقشات مذهبی در این منطقه دامن می‌زند. انتقال سفارت این کشور به قدس نشانی از پایان دوره‌ای است که آمریکا از تلاش‌های بین‌المللی برای دستیابی به راهکار دو جانبه برای حل مناقشه فلسطین و نیز پایان دادن به اشغال فلسطین از سوی اسرائیل استفاده می‌کرد. اشغالی که از سال 1967 آغاز شده است و قدس شرقی را نیز در برگرفته است.

سفیر فلسطین در آمریکا همچنین تاکید کرد: علاوه‌بر این، واشنگتن با انتقال سفارت خود به قدس نقش صلح‌طلبانه خود را کنار گذاشته است و به تشدید تردید‌ها در فلسطین دامن زده است.

سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی پس از انتقال بحث‌برانگیز از تل‌آویو به طور رسمی امروز در قدس افتتاح خواهد شد. انتقال قریب‌الوقوع سفارت آمریکا به قدس نگرانی‎‌های گسترده را در پی خواهد داشت. افتتاح رسمی سفارت آمریکا در قدس در هفتادمین سالگرد اشغال سرزمین‎‌های فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی که در میان فلسطینیان به عنوان «روز نکبت» شناخته می‌شود، صورت می‌گیرد.

پس از اشغال فلسطین و آواره کردن بیش از 800 هزار فلسطینی، رژیم صهیونیستی در سال 1967 در جنگی شش روزه، کنترل قدس شرقی را در اختیار گرفت. الحاق قدس به سرزمین‌های اشغالی از سوی جامعه بین‌المللی هیچگاه به رسمیت شناخته نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار