مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد گفت:۴۸ درصد از والدین شهدا در استان یزد تحت پوشش دریافت حق پرستاری قرار دارند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد با اشاره فعالیت‌های قرآنی بنیاد شهید گفت: در سال گذشته با برگزاری پنج کمیسیون پزشکی، انتظار برای تشکیل کمیسیون پزشکی را به صفر رسانده ایم و تا به امروز افرادی از خانواده شهدا در نوبت نیست و بعد از ماه مبارک رمضان کمیسیون پزشکی انجام خواهد شد. 

احمد ابراهیمی با اشاره به اینکه خانواده های سالمند شهدا حق پرستاری می‌گیرند افزود: بالغ بر هزار و ۴۵۰ پرونده برای والدین شهدا تشکیل شده است که ۴۸ درصد از والدین شهدا در استان یزد تحت پوشش دریافت حق پرستاری قرار دارند و در تلاش هستیم که همه آن‌ها را تحت پوشش قرار دهیم.

وی ادامه داد:یکی از برنامه‌های بنیاد شهید  توجه به مسائل معنوی خانواده‌های شاهد و ایثارگر است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه برای ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی تلاش بیشتری صورت گیرد چرا که اگر این فرهنگ قرآنی در جامعه ایثارگری نهادینه شود قطعاً مشکلات این قشر از جامعه کمتر خواهد شد.

وی با اشاره به وجود استعداد‌های خوب در جامعه ایثارگران استان افزود:از ۳۲۴ نفر نخبه‌ای که ما در استان یزد داریم ۵۷ نفر از آن‌ها فرزند شهید هستند و بقیه جانباز، فرزند و همسر جانباز هستند که ۱۲ نفر از این نخبگان از شهرستان اردکان هستند.

ابراحیمی گفت: این افراد پتانسیل بسیار خوبی برای رفع مسائل و مشکلات جامعه دارند و می‌توانند در این زمینه بنیاد شهید را یاری کنند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد در خصوص برنامه ملاقات عمومی با ایثارگران و خانواده شهدا گفت: این طرح در راستای تکریم ارباب ارجوع و رسیدگی به امور خانواده ایثارگران و شهدا به مدت سه سال است که در شهرستان‌ها انجام می‌شود تا آن‌ها برای رسیدگی به مسائل و مشکلات خود به مرکز استان مراجعه نکنند.

وی  افزود: یکی دیگر از برنامه‌هایی که در شهرستان‌ها اجرا می‌شود بحث دیدار و سرکشی از خانواده‌های شهدا در قالب طرح سپاس است که  از نزدیک به بررسی مسائل و مشکلات آن‌ها پرداخته می‌شود.

انتهای پیام/ی

۴۸ درصد از والدین شهدا در استان یزد تحت پوشش دریافت حق پرستاری قرار دارند

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار