دستور پخت مربا توت فرنگی

در این مطلب طرز تهیه مربا توت فرنگی را می‌خوانید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛مربای توت فرنگی یکی از خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین انواع مرباهاست و رنگ بی‌نظیر آن حس چشایی همه را به شدت تحریک می‌کند. حتما باید برای تهیه این مربای خوشمزه، هرچه زودتر دست به کار شوید و ترجیحا توت‌فرنگی‌های تازه و سفت را برای مربا انتخاب کنید تا بعد از پخت خیلی له و بدشکل نشوند.

 

دستور پخت مربا توت فرنگی

مربای توت فرنگی یکی از خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین انواع مرباهاست و رنگ بی‌نظیر آن حس چشایی همه را به شدت تحریک می‌کند. حتما باید برای تهیه این مربای خوشمزه، هرچه زودتر دست به کار شوید و ترجیحا توت‌فرنگی‌های تازه و سفت را برای مربا انتخاب کنید تا بعد از پخت خیلی له و بدشکل نشوند.


بیشتر بخوانید:طرز تهیه پنکیک شکلاتی بسیار خوشمزه و بی‌نظیر 


مواد لازم:

توت فرنگی ۱ کیلوگرم
شکر ۱ کیلوگرم
آبلیمو ۲ قاشق غذا خوری
هل ۳ عدد
گلاب ۲ قاشق غذا خوری

مربا توت فرنگی

طرز تهیه مربا توت فرنگی:

ابتدا توت فرنگی‌ها را از مواد اضافی و برگ و کلاهک پاک کنید و بعد آن‌ها را خوب با آب سرد بشویید و بعد نصف کرده و داخل ظرف در داری یک لایه بپچینید و رویش شکر بریزید و تا تمام شدن توت فرنگی این کار را ادامه دهید سپس آن را ۲۴ ساعت داخل یخچال قرار دهید به طوری که درپوش داشته باشد.

بعد از آنکه زمان ذکر شده طی شد و توت فرنگی آب انداخت آن را داخل قابلمه ریخته و گلاب و هل را اضافه کرده و حرارت را زیاد کنید تا به جوش بیاید.

هنگام جوشیدن کفی روی سطح مربا ایجاد میشود که بهتر است آن را یکی دو بار بگیرید، در پایان کار آبلیمو را برای جلوگیری از شکرک زدن اضافه کنید. وقتی که شربت مربا قوام آمد قابلمه را از روی اجاق گاز بردارید.

منبع: سر آشپز پاپیون

انتهای پیام/

 

طرز تهیه مربا توت فرنگی

برچسب ها: آشپزی ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار