بطحایی با اشاره به ظرفیت معلمان در تحول نظام آموزشی گفت: باید کمک کنیم سودآوری در صنذدوق دخیره که بنگاه اقتصادی است، افزایش یابد.

////به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرحله دوم انتخابات نمایندگان فرهنگیان در هیئت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان با حضور سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان مربوطه در اردوگاه شهید باهنر تهران صبح امروز برگزار شد.

در این مراسم بطحایی سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: طی امروز و فردا نمایندگان منتخب معلمان به جمع هیئت امنا اضافه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در هر سازمان مهمترین رکن تحول منابع انسانی است، ادامه داد: فضا و تجهیزات و برنامه‌ها در کنار منابع انسانی سهم قابل توجهی ندارد و در آموزش و پرورش که ماموریت آن تربیت انسان است؛ نیروی انسانی بسیار مهم است، با تجهیزات و کلاس‌های استاندارد و برنامه‌های آموزشی مناسب بدون توجه به نیروی انسانی نمی‌توانیم به تحول برسیم؛ تا زمانی که انگیزه لازم برای کار را در نیروی انسانی ایجاد نکنیم تحول  در نظام آموزشی محقق نمی‌شود.

وی افزود: تنها تفاوت بارز و چشمگیر نظام‌های آموزشی کشور‌های پیشرفته دنیا با ما نیروی انسانی است که از حیث  دانش و مهارت در سطح بالاتری برخوردار است،  همچنین انگیزه  بیشتری را در نظام آموزشی نشان خواهند داد.

بطحایی تصریح کرد: در آموزش و پرورش یکی از بزرگترین سرمایه‌هایی که از آن غافل بودیم نیروی انسانی است که هنوز هم از آن غافل هستیم.

معلمان منشا تحول در آموزش و پرورش هستند

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه یک میلیون و ۷۰۰ هزار معلم شاغل و بازنشسته داریم که هرکدام منشا تحول عظیم در آموزش و پرورش هستند ،تصریح کرد: حرکتی که برای انتخابات صندوق ذخیره شروع کردیم می‌خواهیم برای سایر سطوح تصمیم سازی آموزش و پرورش تسری دهیم، چرا که باید در تمام سطوح آموزش و پرورش از این گنجینه عظیم معلمان  استفاده کنیم.

شان معلمی فقط سطح معیشت نیست

بطحایی تصریح کرد: وقتی صحبت از شان معلمان می‌کنیم در اذهان عمومی سطح معیشت معلمان متصور می شود، هر چند سطح معیشت مناسب نیست، اما شان معلمی فقط این نیست؛ معلم امروز بدون شغل دوم نمی‌تواند زندگی کند و به چنین معلمی نمی‌توانم بگویم 6 دانگ جداست به دانش آموز باشد، اما همه مشکل ما معیشت معلم نیست؛ معلم توقع دارد در مدرسه که ده‌ها مساله دارد و معلم قادر به حل آن است می‌تواند راهگشا باشد؛ مدیر و معلم مدرسه باید در تصمیم گیری‌ها سهیم باشند تا این اتفاق نیفتد هیچ گره گشایی نخواهیم داشت.

بطحایی با اشاره به اینکه ۳۲۰ هزار نفر در این انتخابات شرکت کرده اند، گفت: چشم انداز ما انتخاب و حضور دو الی سه نفر در صندوق ذخیره نیست بلکه در نظر داریم این کار را در سایر موارد هم گسترش دهیم.

وزیر آموزش و پرورش یا تاکید بر اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان صرفا بنگاه اقتصادی است، گفت: باید کمک کنیم تا سودآوری این صندوق افزایش یابد و اشتباهی که تاکنون داشتیم نبود این نگاه است.

وی با اشاره به اینکه 320 هار نفر در انتخابات شرکت کردند، گفت:  با وجودی که  این انتخابات مرتبه اول بوده  است استقبال خوب بود  و اگر زمینه سازی بیشتری می کردیم حتما مشارکت بالاتر می‌رفت و باید چنین جریان هایی را در  آموزش و پرورش بیشتر کنیم.

بطحایی خطاب به کاندیداهای انختابات صندوق دخیره فرهنگیان بیان کرد: درخواست دارم که امروز و فردا ربه کسانی رای بدهید که بالاترین صلاحیت را برای حضور در جمع هیئت امنا دارند و قدرت حسابرسی و توان این کار را داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه احتمال شکسته شدن رای ها وجود دارد؛ ادامه داد: حداکثر تلاش خود را بکنید تا با ائتلاف فرد شایسته از میان بالا بیاید و اکنون از جمع حاضر۸۳ نفره  سه نفر به صندوق ذخیره راه می یابند که دو نفر عضو هیات امنا و یک نفر بازرس خواهد شد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
به شهریه مدارس غر انتفاعی نظارتی نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
معلم ابتایی
۲۳:۰۹ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
جناب اقای بطحاییمشکلات زیادی در اموزش وپرورش وجوددارد خصوصا در ابتدایی از جمله انتخاب مدیران مدارس بر اساس رابطه وانتصاب نه تخصص وتجربه دوم استخدام معلمان بی تخصص واموزش ندیده سوم انتقال مربیان نهضت سواداموزی به ابتدایی بدون اموزش موثر ابتدایی انتخاب معاونین اموزشی مدارس با انتصاب وبدون تخصص لازم دراین شرایط معلمان اموزش دیده باتوجه به تضاد با مدیران ومعاونین نمی توانند کار درست را انجام دهند از طرف دیگر معلمان بدون تخصص فرامین مدیر ومعاونین انتصابی را اجرا وفقط برای خوش امد مدیر ووالدین کار می کنند نه منافع اموزش وپرورش ودانش اموزان پس سیکل معیوبی شکل گرفته که تلاشهای مفید راهم خنثی کرده ونتیجه ای حاصل نمی شود .