رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی از تخصیص سهمیه پنج درصدی به کنکوری‌های زلزله زده کرمانشاهی تا سال ۹۹ خبر داد.

اختصاص سهمیه پنج درصدی به کنکوری‌های زلزله زده کرمانشاهی تا سال ۹۹به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مجتبی زینی‌وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی در مراسم اختتامیه اردوهای کنکوری برای دانش‌آموزان کرمانشاهی‌ که عصر امروز در اردوگاه شهید باهنر‌ برگزار شد، با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌های دقیقی برای ارتقای سطح آموزشی دانش‌آموزان کرمانشاهی‌ وجود دارد، گفت: از همان روزهای نخستینی که در استان کرمانشاه زلزله آمد به دلیل آنکه می‌دانستیم جزوه و کتاب‌های دانش‌آموزان در زیر آوار مانده است، بسته‌های آموزشی برای دانش‌آموزان به استان کرمانشاه ارسال کردیم.
 
وی با بیان اینکه یکی از بهترین راه‌های آموزشی به دانش‌آموزان، آموزش آنلاین بود، اظهار کرد: برای دانش‌آموزان پیش دانشگاهی استان کرمانشاه حدود هزار و 100 تبلت‌ ارسال شد تا آن‌ها از طریق این تبلت‌ها به صورت مجازی و الکترونیکی آموزش‌های لازم را ببینند که البته به دلیل آنکه بسیاری از دانش‌آموزان پایه‌های مختلف متوسطه هم این تبلت‌ها را دریافت کردند به عده‌ای از دانش‌آموزان پیش دانشگاهی این تبلت‌ها نرسید و  با توجه به پیگیری‌ها حدود 300  تبلت‌ دیگر به کرمانشاه ارسال شد تا به دانش‌آموزان پیش دانشگاهی برسد.

زینی‌وند در خصوص پیگیری‌های وزیر آموزش و پرورش از وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان کرمانشاهی‌، اظهار کرد: جناب بطحایی‌ به وضعیت دانش‌آموزان کرمانشاهی‌ بسیار حساسند‌ و پیگیری‌های هر روزه را در خصوص وضعیت این دانش‌آموزان دارند و تلاش تمام معاونان وزارت آموزش و پرورش حمایت از دانش‌آموزان کرمانشاهی‌ است.

وی ادامه داد: در راستای همین حمایت‌ها از دانش‌آموزان، اردوگاه باهنر‌ و اساتید آن حدود 600 میلیون تومان تخفیف به وزارت آموزش و پرورش دادند تا به راحتی بتوانند دوره آموزشی را برگزار کنند.

تعیین سهمیه پنج درصدی برای کنکوری های کرمانشاهی در آزمون

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی در خصوص برگزاری کلاس‌های آموزشی برای دانش‌آموزان کرمانشاهی‌،‌ گفت: از همان روزهای ابتدایی پس از زلزله برنامه‌های آموزشی مختلفی برای دانش‌آموزان در نظر گرفتیم که یکی از آن‌ها اعزام معلمان به کرمانشاه بود و دیگری آموزش آنلاین برای دانش‌آموزان پیش دانشگاهی بوده است که هر دوی‌ آن‌ها به صورت بسیار خوبی انجام گرفتند.

زینی‌وند درباره برگزاری کنکور برای دانش‌آموزان کرمانشاهی‌، گفت: با توجه به صحبت‌هایی که در شورای مدیریت بحران داشتیم و بر اساس گفته دکتر خدایی مسئول کنکور قرار شد که برای دانش‌آموزان کرمانشاهی‌ در کنکور 5 درصد سهمیه در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: این سهمیه 5 درصدی قرار است به مدت 3 سال برای دانش‌آموزان کرمانشاهی‌ و استان‌های همجوار اعمال شود این قولی است و که من از آقای دکتر خدایی گرفته‌ام.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با اشاره به انتخاب رشته دانش‌آموزان کرمانشاهی‌، گفت: پس از کنکور برای دانش‌آموزان کرمانشاهی‌ مشاوران متخصص انتخاب رشته می‌کنند و با توجه به میزان رتبه علمی هر یک از دانش‌آموزان این مشاوران متخصص و خبره انتخاب رشته‌های خوبی را برای دانش‌آموزان خواهند داشت.

زینی‌وند یادآور شد: باید از تمام کسانی که در این راه به ما کمک کرده‌اند تشکر کنم و از دانش‌آموزان کرمانشاهی‌ می‌خواهم تا با به ارمغان آوردن رتبه خوبی در کنکور خدمت‌گذاران خود در وزارت آموزش و پرورش را سربلند کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.