معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: کنکور هنرستانی‌ها در سال ۹۸ هم همچون سال گذشته برگزار نمی‌شود.

///

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم انعقاد تفاهم نامه بین وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه فنی و حرفه‌ای با حضور علی زرافشان معاون آموزش متوسطه، صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای و جمعی از مسئولان مربوطه صبح امروز در دفتر معاونت آموزش متوسطه برگزارشد.
 
در این مراسم علی زرافشان با اشاره به اینکه باید در کنار توسعه کمی توسعه کیفی آموزش های مهارتی مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه هم بندهای متعددی درباره آموزش‌های مهارتی موردتوجه قرار گرفته است، البته از زمان مرحوم علاقه مندان برنامه‌هایی برای توسعه آموزش‌های مهارتی مورد توجه قرار گرفته است و تاسیس آموزشکده‌ها و دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آغاز شد در واقع توجه خوبی هم به این مراکز معطوف شد.

وی ادامه داد: فلسفه تاسیس آموزشکده‌ها توسعه کاردانی پیوسته در آموزش و پرورش و آموزش عالی است و براساس قانون پنجم و ششم تاکید شد تا موضوع کاردانی پیوسته دنبال شود و هنرجویان فنی و حرفه‌ای در برنامه ای پنج ساله طبق برنامه درسی ملی به تحصیل بپردازند.

هنرآموزان بدون کنکور وارد دانشگاه می‌شوند

معاون آموزش متوسطه تصریح کرد: در شورای پذیرش دانشگاه هم آموزش و پرورش را مورد توجه قرار داده است و از سال ۹۸ کنکور برای هنرجویان فنی و حرفه‌ای حذف می‌شود و برای کنکور ۹۷ هم مصوبه‌ای داشتیم که همه فارغ التحصیلان بدون آزمون وارد دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای شوند همچنین برای کنکور ۹۸ شرایط همانگونه خواهد بود.

زرافشان درباره استلزامات اجرایی این مصوبه گفت: همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه در سطح ستاد باید با همکاری نزدیکی دنبال شود تا اجرا را به سمت کاردانی پیوسته پیش ببریم.

وی ادامه داد: آنچه در تفاهم نامه امروز مورد توجه قرار گرفته است تربیت هنرآموز و استاد کار در آموزشکده و دانشگاه‌های فنی و حرفه ای است و ظرفیت های خوبی برای دانشگاه های فنی و حرفه ای وجود دارد.

زرافشان با بیان اینکه ظرفیت تربیت نیروی انسانی برای آموزش و پرورش در دانشگاه فنی و حرفه ای است، گفت: در آزمون استخدامی امسال با ۱۵ هزار نفر ردیف استخدامی جذب برای هنر آموز و استادکار مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: پیش بینی فعلی این است که دانش آموزان سه سال در هنرستان‌ها تحصیل کنند و دو سال دیگر را در دانشگاه تحصیل کنند و با پنج سال تحصیل وارد بازار کار شوند.

معاون آموزش متوسطه درباره سازوکار تربیت استادکار از طریق دانشگاه فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: محور آموزش‌های دانشگاه شهید رجایی در قالب دوره‌های چهارساله است، اما با توجه به تنوع رشته‌ها آموزش یک ساله را نیز داریم و دو سال پیش ۱۸۰۰ ردیف برای جذب استادکار داشتیم آموزش آن‌ها در مراکز دیگر انجام شد و اولویت این است برای آموزش و تربیت هنرآموزان و استادکاران در رشته‌هایی که از فارغ التحصیلان سایر دانشگاه استفاده می‌کنیم از این دانشگاه بهره‌مند شویم.

معاون آموزش متوسطه  درباره مفاد اصلی تفاهم نامه با دانشگاه فنی و حرفه ای تصریح کرد: کارآموزی و کارورزی دانش آموزان یکی از بند‌های این تفاهم نامه  تا  درس کارآموزی را در دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای طی کنند همچنین هنرستان‌های جوار دانشگاه مدنظر است تا دانش آموزان پنج  سال دوران تحصیل خود را در آنجا بگذرانند.
انتهای پیام /

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ریحانه
۱۹:۵۴ ۰۵ آبان ۱۳۹۷
سلام من امسال سال دوازدهم رشته شبکه و نرم افزارم لطفا شما تکلیف مارو مشخص کنید کنکور داریم یا نه؟ دانش آموزان رشته های دیگه از تابستان خواندن رو شروع کردن ولی ماها هنوز تکلیفی نداریم .ممنون
Seychelles
مهدی
۱۹:۵۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
سلام
لطفا پیگیری بفرمایید دانش آموزانی که در هنرستان ها تحصیل می کنند و امسال درسشان تمام می شود تکلیفشان چه می شود؟
صحبت های ضد و نقیض زیادی می شود لطفا از مسئولان سوال بفرمایید.
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
نرگس
۱۹:۲۳ ۳۰ شهريور ۱۳۹۷
سلام،ببخشید من فنی وحرفه ای ام وامسال میرم دوازدهم،رشتمم نقشه کشی معماریه،خواستم بدونم سال98 کنکوردارم یابرحسب سوابق تحصیلیه؟
آخرین اخبار