۳ پروژه در حوزه کتابخانه‌های عمومی کاشمر با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و مسئولان کاشمر به بهره‌برداری رسید.

بهره برداری از ۳ پروژه در حوزه کتابخانه‌های عمومی کاشمربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، محمدرضا بدیع‌زادگان رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر در این مراسم گفت: کتابخانه نابینایان در جنب کتابخانه امام علی (ع) با زیربنای ۵۰ مترمربع و هزینه‌ای بالغ‌بر ۳۲۰ میلیون ریال به‌عنوان اولین کتابخانه جنوب خراسان رضوی بوده، با همکاری و مشارکت خیرین و شهرداری احداث شده است.

وی گفت: در کتابخانه نابینایان، ۳۲۰ نسخه کتاب بریل با موضوعات مختلف علمی، آموزشی، دینی و ۶۵۰ کتاب گویا برای استفاده در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر با اشاره به راه‌اندازی بخش  ویژه کودک در محل کتابخانه امام علی (ع)، افزود: بخش ویژه کودک کتابخانه امام علی (ع) که جزو ۱۳ بابی است که سال گذشته در خراسان رضوی مصوب شده، در فضایی به مساحت ۴۲ متر افتتاح می‌شود.

بدیع‌زادگان گفت: برای بخش کودک با بیش از ۳ هزار نسخه در حوزه کودک بالغ‌بر ۴۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی و فعال شدن کتابخانه سیار در این شهرستان، خاطرنشان کرد: این کتابخانه سیار، سومین کتابخانه سیار خراسان رضوی و تنها کتابخانه سیار در منطقه جنوب استان است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر بابیان اینکه کتابخانه سیار کاشمر به‌همت و مشارکت انجمن خیران کتابخانه‌ساز این شهرستان با هزینه‌ای بالغ‌بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال آماده بهره‌برداری قرار گرفته است، گفت: این کتابخانه با ۳ هزار و ۵۰۰ نسخه به ۵ روستای بخش مرکزی که از نعمت کتابخانه محروم هستند، خدمات‌دهی می‌کند.

بدیع زادگان با تأکید بر اینکه کتابخانه سیار علاوه بر امانت کتاب، اجرای فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی در سطح روستا‌ها را نیز انجام می‌دهد، افزود : با توجه به تعدد روستا‌ها در بخش کوهسرخ و عدم بهره‌مندی آنان از کتابخانه از خیرین درخواست داریم، درزمینهٔ راه‌اندازی کتابخانه سیار برای خدمات‌دهی به روستائیان بخش کوهسرخ پیش‌قدم شوند.
 
انتهای پیام//و.ت
 

ساخت اولین کتابخانه  ویژه نابینایان در جنوب خراسان رضوی

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.