رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گناباد گفت: ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی به عنوان یک ظرفیت برای توسعه گردشگری باید مبتنی بر هدفمندی و برنامه ریزی صحیح صورت گیرد.

 توسعه  اقامتگاه‌های بوم گردی باید مبتنی بر هدفمندی و برنامه ریزی صحیح صورت گیردعلیرضا شناسایی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ افزود: شهرستان گناباد از مناطق پیشگام در ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی در خراسان رضوی است و باید این ظرفیت را به خوبی شناخت و از آن برای توسعه و رونق گردشگری حداکثر بهره لازم را گرفت.

وی تصریح کرد:توسعه اقامتگاه‌ها بوم گردی نقش موثری در رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در بخش گردشگری دارد و از بهترین راه‌های کسب درآمد، توسعه گردشگری در روستا‌ها و جلوگیری از مهاجرت محسوب می‌شود.


رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گناباد گفت: ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی از بستر‌های توسعه اقتصاد مقاومتی نیز می‌باشد لذا باید از همه ظرفیت‌های موجود در این زمینه حداکثر استفاده را کرد.

توسعه اقامتگاه‌های بوم گردی در جذب گردشگر و مسافر نقش مهمی دارند

فرماندار گناباد هم در این باره به خبرنگار ما گفت: زیرساخت‌ها و اماکن اقامتی این شهرستان متناسب با جذابیت‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری این شهرستان توسعه نیافته اند و با محدودیت‌هایی در این بخش مواجه هستیم.

محمدعلی نبی پور افزود: در این شرایط توسعه اقامتگاه‌های بوم گردی با توجه به سبک سنتی و جذابیت‌های زیاد برای مسافران و گردشگران، در کاهش معضل کمبود زیرساخت‌های اقامتی و افزایش جذب گردشگر و مسافر نقش مهمی دارند.

وی گفت: طی یک سال اخیر با پرداخت سه میلیارد ریال تسهیلات پنج اقامتگاه در روستای هدف گردشگری ریاب و شهر گناباد به بهره برداری رسیده و دو مورد نیز در روستای قوژد مرمت و تجهیز شده اند که پذیرای گردشگران و مسافران هستند.

فرماندار گناباد گفت: جذابیت اقامتگاه‌های بوم گردی و غذا‌ها و فضای سنتی آن موجب افزایش تمایل گردشگران به خصوص خارجی‌ها برای اسکان در آن‌ها شده است.

محمدعلی نبی پور افزود: پیش از این گناباد مقصد سفر مسافران و گردشگران نبود و تنها از آن عبور می‌کردند، ولی از یک سال پیش این شهرستان به عنوان مقصد سفر انتخاب شده و بطور متوسط ۱۰ درصد مسافرانی که از ابتدای امسال به این شهر سفر کرده اند بیش از یک روز در آن مانده اند.

انتهای پیام// ر. ق

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.